Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 19:34 Der er 9 kommentarer

Påmontering af ferritkerne på svhs kabel?

Hej Eksperten.

Jeg har et et spørgsmål angående overførsel af video signal gennem svhs fra computer til tv. Jeg har længe overført både audio og video gennem kabler fra computeren og til tv, men efter jeg er flyttet, og der blevet længere mellem tv og pc (10m.), er det er som at videosignalet hakker en smule på tv´et. Det hakker ikke som hvis der ikke er nok frames pr. sekund, men lidt som om at billedet bevæger sig flerdelt indimellem. Jeg har overvejet trådløst, da jeg har fået fortalt at det kan være signalforstyrrelser fra andre elekroniske apparater eller ledninger og at det måske kan løses ved at påmontere en ferritkerne på kablet. Men som før nævnt har jeg længe overført video fra pc til tv uden problemer, hvor svhs kablet også dengang har ligget op ad andre kabler og apparater og hvor det ikke har givet problemer.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. januar 2004 - 19:43 #1
Det er et analogt signal, så du kan opleve at billedet ikke står helt skarpt, eller at det er støjfyldt, men det er ikke forbindelsens skyld at det hakker. Inden du investerer vildt bør du lige prøve at flytte dit TV ind til din PC og rulle kablet op i en lille spole.
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 19:59 #2
Hej redhat9user og tak for svaret. Da det som du skriver er et analogt kabel, er det selvfølgelig rigtigt at der kan være problemer. Billedet er knivskarpt men det er som om det "hakker" lidt og det har jeg ikke oplevet før da jeg brugte et 5 m. svhs kabel. Jeg tror jeg vil prøve at flytte tv ´et som du skriver og se om problemet stadigt er der før jeg investerer i trådløst. Det kan fås for omkring 400.- kr så det er jo ikke alverden, men det ville jo være rart hvis det kunne komme til at virke optimalt igen uden yderligere investering.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. januar 2004 - 21:32 #3
Jeg er ihvertfald helt sikker på at en trådløs løsning ikke ændrer på om det "hakker" eller ej. Du skal snarere overveje hvad du har ændret i opsætningen af din PC.
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 21:39 #4
Nej måske ikke. men fik at vide i computerbutikken at det kunne være signalstøj fra andre elektroniske apparater eller ledninger. Har ikke ændre noget i opsætning kun fysisk flyttet computeren ved flytning.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. januar 2004 - 21:52 #5
Efter min mening må de have drukket af potten i den forretning. Den eneste elektriske forklaring, jeg kan se, er hvis din sync er ustabil så hver anden frame forskydes. Det bør dog ikke have noget med dit kabel at gøre, men du kan da for en ordens skyld prøve med det gamle kabel.
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 21:57 #6
okay. men du mener heller ikka at rådløs er svaret?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. januar 2004 - 22:04 #7
Næh, det ville komme meget bag på mig.
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 22:09 #8
kan jo altid købe det afprøve det og så levere det tilbage hvis ikke det virker. Computercity er fx. meget fleksible med netop det. men tak for hjælpen
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. januar 2004 - 22:16 #9
Det var så lidt.