Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 17:44 Der er 19 kommentarer

AMD XP 1800+ (Hvor mange FSB?)

Jeg har lige puttet min AMD XP 1800+ Socket A processor over i mit nye Soltek bundkort med en FSB op til 400.
Jeg er lidt bange for at stille min FSB på mere end 133 da jeg ikke ANER hvor meget min CPU kan klare... Jeg har kigget på selve CPU'en mend et står intet af betydning(så vidt jeg kan se).

Er der et sted på nettet jeg kan se eller er der forskellige slags af disse XP 1800+?

Tak...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. januar 2004 - 17:45 #1
du kan prøve at hente Aida32
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

den kan fortælle en masse om din CPU
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 17:55 #3
ok... Jeg kigger lige på det senere... (13'eren i tips er et mål fra at være der ;) )
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 17:58 #4
Hmmm... Det VIL altså sige, at jeg roligt kan sætte min fsb på 266?
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 18:04 #5
HVAD står den til i bios nu? 133Mhz og 11,5 i clock frequency 133x15,5 = 1529Mhz som svare til XP1800 (1533Mhz) så skulle du også kunne se det både bios og enhedshåndtering at der står XP1800!
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/xp1600.jpg
Kom til at kalde billed xp1600 :)
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 18:05 #6
Nej ikke 266 det er intern! 133Mhz (den køre 266)
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 18:12 #7
Oh... Nu blive jeg forvirret! Skal jeg så ikke stille den til højere end 133fsb?! Det er fordi ejg har en ramblok der gerne skal yde så meget som muligt... På 512 DDR fra Kingston. kan gå op til 400 FSB.. Hvad vil jeres bud være?
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 18:22 #8
No one knows? ... Så går jeg ud fra at jeg skal lade den stå på 133?

:(
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 19:19 #9
Det er ikke nødvendig at spekulere på de nye DDRram, sæt dem på AUTO - der er en EEprom i ram hvor ALLE data læses, så de kører optimalt.
400Mhz så skal det være PC3200, men det klarer dit nye mobo garanteret selv.
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 19:21 #10
Har du konstateret om den kører/viser xp1800+ (1533Mhz)?
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 19:31 #11
Min CPU kører 1534 Mhz...

Og ja... Det ER 3200-ram... Men når jeg starter op siger den, at rammene kører på 133...
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 19:50 #12
Så... Hvad siger de kloge hoveder til det? :) (Sorry men ejg er bare bange for at ødelægge et eller andet, men vil samtidig gerne have det bedste ud af mine nye investeringer ;)  )
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 20:01 #13
CPUen kører jo OK, men nu var det rart at høre hvilket mobo (motherboard) du har?
Og i bios mener jeg ikke der under ram findes en (133Mhz) version? når vi taler DDR, så den kan jeg ikke lige greje! Jeg kikker lige i min bios.
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 20:34 #14
I min bios (har ASUS A7V600 mobo) er der under "Avanceret" Memory frequency - 4 muligheder: AUTO, 266, 333, 400Mhz, som skrevet har jeg sat til AUTO
Længere ned under "Chip kofiguration" står SDram til "By SPD" og under dette punkt står i min manual: SPD= Serial Precence Detect, hvor EEprom læser critical information, such as: memory type, size, speed, voltage and banks

Jeg forstår ikke en "dyt" af de 133Mhz - med mindre du måtte have et mobo som evt. kan tage BÅDE de alm. SD ram og DDRram
Jeg ved nogle mobo kan det (dog kun een af typerne på samme tid)!
Kan det være tilfældet med dit mobo? Ellers kan jeg ikke følge med i hvad du skriver.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 20:40 #15
Ok.. Er ikke ved puteren lige nu så tjekker det hele i morgen... Så vær venlig at tjekke tilbage dér :)
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
11. januar 2004 - 17:13 #16
Jeg har et Soltek SL-75FRN2 socket A bundkort. (nForce 2, FSB 400)

Hjælper dét Zhark? :)

Ville være glad for en opsumering. kan jeg sætte den højere end 133 eller skal jeg lade være?
Avatar billede zhark Nybegynder
11. januar 2004 - 18:08 #17
Jeg kan ikke rigtig bære med mere, vil sku' ikke være skyld i fejl!!!
Her er manual: http://www.soltek.com.tw/soltek/download_file/Manual/socketA/NVIDIA/series75frn220/series75FRN2-hard.pdf
1) Du skriver  - RAM!!!! kører 133, det fatter jeg ikke (SIMPELTHEN)

2) Som der står divider med 2 i forbindlese med CPU og jeg mener din CPU kører
  266 altså FSB (gentager)- FSB = 133Mhz

Jeg har tidligere skrevet at din RAM - ABSOLUT MÅ - stå et (andet) sted og i din bios må kunne indstilles seperat uden relation til din FSB. Er det SD3200 kan den stilles til 400Mhz  er det SD2700 til 333Mhz osv. men igen også til AUTO og så finder den bare selv ud af det!
Kan du ikke finde det punkt der omhandler ram, skal jeg ikke råde/vejlede dig :)

Sætter du - FSB - op er der tale om OC!
Bliv nu ikke fornærmet, men jeg tvivler bare på at det er rigtig når du skriver der  -et eller andet sted - skulle stå din ram kører 133Mhz den mulighed mener jeg ikke eksistere :)
Held med det Mvh zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
11. januar 2004 - 18:09 #18
bære med = være med!
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
11. januar 2004 - 18:22 #19
heh... no offence taken ;) Du hjælper jo bare :) Jeg kigger på det... Det er åbenbart et indviklet problem... Hehe... Vender tilbage hvis jeg finder ud af noget :P