Avatar billede nmnm Nybegynder
10. januar 2004 - 17:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installation fra dos

Jeg skal have installeret XP, men har kun en Win 98-bootdiskette og jeg kan ikke få XP til at boote fra CD'en. What to do? Er der en superbootie jeg kan bruge?
Avatar billede resten Nybegynder
10. januar 2004 - 18:01 #1
Det er ulovligt at linke til det der whatever..

Men hent bootdisketter til xp her de klare første fase som din cdrom ikke kan.

Bootdisketter til windows xp findes her på disse link men man skal dog regne med at de fylder 6 stk ialt og bruges kun hvis windows xp cdrom ikke er bootbar.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=35647&area=search&ordinal=10

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=35646
Avatar billede jammerlab Nybegynder
10. januar 2004 - 18:05 #2
Er der ikke noget med du bare kan browse på din xp cd ind under i386 mappen (eller hvad den nu hedder) og taste winnt.exe også begynder den installationen?

Sådan jeg gjorde det husker det bare ikke 100%
Avatar billede snowball Novice
10. januar 2004 - 18:09 #3
whatever: Din indlæg er fjernet da ikke er tilladt at linke til MS bootdisketter med mindre det er dem fra deres egen side. Husk det venligst.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede whatever Nybegynder
10. januar 2004 - 18:49 #4
snowball: Ok. Jeg var ikke klar over Microsofts bootdiske ikke måtte distribueres. Men skal huske det til en anden gang.
Avatar billede bangshof Nybegynder
10. januar 2004 - 20:34 #5
Ja jeg spørger måske lidt dumt, men har du været inde i din bios og sætte maskinen til at boote fra cd.
ellers er det jo bare at gøre som de andre skriver.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. januar 2004 - 20:39 #6
Du skriver ikke hvorfor du ike kan boote fra cd?
Avatar billede yaris Praktikant
11. januar 2004 - 09:08 #7
du kan sagtens bruge en win 98 bootdisk til win Xp men kun til fat 32 instalation du ætter bare disken i og starter op på a drevet og vælger start med cdrom og når du har startet så står den på a: Så skriver du E: (hvis du kun har C drevet da der bliver oprettet et viatuelt D drev ) så skriver den at den er på E:\ og så skriver du bare Install og følger vejledningen
Avatar billede nmnm Nybegynder
11. januar 2004 - 13:44 #8
XP's installation virker ikke fra dos. Og jeg har sat den til at boote fra CDRom, men det virker ikke. Jeg fik den installeret ved at gå frem og tilbage fra en anden computer med min ene diskette og tage bootdiskene en efter en. Hyggeligt!