Avatar billede ibwca Nybegynder
10. januar 2004 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gøre billeder mindre

Hvordan gør jeg så mine billeder ikke fylder så meget. Jeg kan med paint reducere st. ved et af gangen, men er der en måde man kan gøre det på en gang med en masse billeder
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. januar 2004 - 17:35 #1
www.irfanview.com
brug den batch funtion
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2004 - 17:36 #2
Photoshop kan gøre det ved mange billeder som batch kørsel, eller med den indbyggede funktion til at lave webfotogallerier. Tre tryk på musen og hele biblioteket er formindsket, både fysisk størrelse og komprimering præcist som du ønsker det
Avatar billede hpepsimax Nybegynder
10. januar 2004 - 17:52 #3
Hej

for god ordens skyld så kan xnview (www.xnview.com)
det også og det virker jeg bruger det selv
når jeg skal konverterer billeder fra digicam
til internettet
mvh
pepsimax
Avatar billede unsigned Nybegynder
11. januar 2004 - 01:03 #4
Hvordan kan man i paint ændre størrelsen af et billede?
Avatar billede ibwca Nybegynder
11. januar 2004 - 09:45 #5
du loader billedet ind i paint : Hold  CTRL nede tryk W  skriv 50% tryk på tab skriv 50% tast  enter og vypti
Avatar billede unsigned Nybegynder
11. januar 2004 - 12:43 #6
Det virker. Jeg har nu fundet kommandoen i menuen. Jeg takker.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. januar 2004 - 01:44 #7
Det kan du gøre nemt i Paint Shop Pro (kræver selvfølgelig at du har tilgang til dette program):

1. Vælg File > Batch > Process
2. Marker de billeder du vil gøre mindre
3. Under save options vælger du f.eks. jpg og under Save options sætter du et outputkatalog (vælg et andet katalog end hvor du har dine originale billeder, hvis du skulle fortryde)
4. Tryk Options knappen og vælg billedkvaliteten (jo lavere kvalitet jo mindre fylder de)
5. Tryk Start

Håber det hjælper