Avatar billede lippe Nybegynder
10. januar 2004 - 16:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dankort betaling

Hejsa ;)

Lad os sige man lejer sig ind på en e-shop, således man kan få glæde af dankort betaling, er det så muligt at når en køber noget hos mig, så går betaling direkte ind på min konto, eller skal det ind og venne hos den person som har shoppen ?
Avatar billede ch007 Nybegynder
10. januar 2004 - 16:35 #1
Jeg studsede lige over denne debat... Jeg har nemlig undersøgt mht betaling. Det er jo ikke så fedt at det koster 15.000 i opstart at få dankort betaling på sin side... Jeg vidste ikke at man kunne leje sig ind ved en e-shop... Hvor er det?

Håber det er ok at jeg lige stiller dig et enkelt spg i din debat, eller må jeg jo selv starte en ny... :-)
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. januar 2004 - 17:03 #2
du kan købe en betalingsgateway på www.wannafind.dk eller freeway.dk
Der er ligende systemer derude.

Hvis du har brug for hjælp til opsætning af dette, så send en mail til ebusdk@yahoo.dk - så gør jeg det mod betaling, for det er MEGET tricky

Det kræver flere ting, men det mest væsenlige er:
1 - ikke i RKI
2 - du har et momsnummer
3 - du SKAL have en indløsnings aftale med PBS
4 - du skal have det samme beløb på din konto, som den dyreste vare koster på din side.

alternativt kan du bruge shopping.ofir.dk
Det er gratis, men de tager 6% af din omsætning som betaling

Eller brug en visakort løsning... det er bedst.  Det krøver dig du allerede enten har et visakort eller du overføre 50 dolalrs til webkontoen først.
http://www.yowcow.com/?393
Avatar billede lippe Nybegynder
10. januar 2004 - 17:06 #3
ch007 ja det er muligt, det kræver dog du finder en med en e-shop som du kan lave en aftale med. Problemet er jeg ikke ved om det er mulit at få de penge som man sælger for direkte ind på ens egen konto.

visto.dk jeg er ikke intreseret i at have min egen shop, da jeg mener det er for dyrt, desuden har jeg selv en webmaster der kan finde ud af at sætte en shop op.
Avatar billede lippe Nybegynder
10. januar 2004 - 17:10 #4
Hvis man opretter en shop på shopping.ofir.dk  kan man så have den på sin egen hjemmeside ? syntes nemlig ikke jeg kan finde noget om det.
Avatar billede lippe Nybegynder
10. januar 2004 - 17:15 #5
shopping.ofir.dk  er ikke noget for mig alligevel da det ikek kan betale sig at give 6 % + man alligevel skal have en aftale med pbs
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. januar 2004 - 17:16 #6
lippe: Nej.. den ligger derinde på deres portal, men så er der jo både backup og det hele
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. januar 2004 - 17:17 #7
lippe: du kan få en kæmpe shop gratis... se evt den jeg er ved at bygge på www.kurven.dk/shop (den er i beta så der er intet rigtigt indhold)
Avatar billede lippe Nybegynder
10. januar 2004 - 17:42 #8
arg i misforstår mig, jeg er ikke ude efter en shop jeg er ude efter online dankort betaling. Dette kan jeg få ved at leje mig ind i en shop, det eneste jeg er i tvivl om er om det er muligt at hvis jeg lejer mig ind i en andens shop (for at bruge hans Dankort betaling) om jeg så kan få de penge som folk køber min ting for, direkte ind på min konto
Avatar billede castillo Nybegynder
10. januar 2004 - 22:16 #9
Hvis du vil kunne modtage dankort til din shop, skal du blot lave en aftale med nedenstående. Så klare de resten.

www.freepay.dk - billigst
www.interpay.dk - næstbilligst
www.dibs.dk - BEDST!

Jeg har erfaringer med alle 3.
Avatar billede lippe Nybegynder
10. januar 2004 - 22:41 #10
jamen læs nu hvad jeg skriver kan det være så svært ?

Jeg er _IKKE_ ude efter en shop jeg er ude efter online dankort betaling. _DETTE_ kan jeg få ved at leje mig ind i en shop, det _ENESTE_ jeg er i tvivl om er om det er muligt at hvis jeg lejer mig ind i en andens shop (for at bruge hans Dankort betaling) om jeg så kan få de penge som folk køber min ting for, direkte ind på min konto

Jeg ønsker IKKE selv at have en shop/aftale med pbs da jeg mener dette er for dyrt
Avatar billede 2c Nybegynder
10. januar 2004 - 22:45 #11
Det kommer vel an på hvem du lejer dig ind hos.

Jeg vil dog tro at det vil være meget usandsynligt at pengene først går ind på en andens konto. De fleste steder vil det nok være sat op så de går direkte ind på din konto.
Avatar billede locturian Nybegynder
10. januar 2004 - 23:52 #12
Det kan ikke lade sig gøre det der. For pbs vil have sikkerhed for pengene, hvis nu kunden ønsker at annullere sit køb. Og for at de kan gøre det, skal de have adgang til din konto, og det har de jo ikke, hvis det er en anden shop der står registreret i deres system. Derfor skal man stille med en betalingsgarranti og ansøge om at blive godkendt. Det er ikke noget "alle" kan. Ud over dette skal du som nævnt også være momsregistreret.... Alt i alt, lyder det meget fordækt at du ikke er villig til at oprette din egen shop, når du er interesseret i at sælge noget - med mindre du er ude efter at kunne udnytte dankort online, hvilket ville give mening så...
Avatar billede lippe Nybegynder
11. januar 2004 - 00:44 #13
Jeg ønsker ikke at oprette en shop, da jeg ikke har brug for en shop, jeg har brug for online betaling det er alt, så nej intet fordækt i det, kun at jeg er for nærrig til at ruge så mange penge det koster at have online betaling ;>
Avatar billede lippe Nybegynder
11. januar 2004 - 00:46 #14
og ja jeg bliver momsregistreret og har en bankgarranti ;)

Men locturian svar lige så du kan få dine points, takker for dit svar ;)
Avatar billede locturian Nybegynder
11. januar 2004 - 03:30 #15
yes, takker, håber du kunne bruge det til noget ;)
Avatar billede lippe Nybegynder
11. januar 2004 - 03:59 #16
det kunne jeg, havde det godt på fornemmeren, men ville bare lige høre om man ikke kunne "haxe" det ;O)

nu forstår jeg godt min chef er så sur over det koster at have dankort ;=)
Avatar billede www.gyrosport.dk Nybegynder
14. januar 2004 - 11:50 #17
du er velkommen til, at kontakte mig ang. aftale om betaling via dnakort visa osv. da jeg meget snart får kort betaling i min shop.....(ikke gyrosport.dk)