Avatar billede buzz Nybegynder
10. januar 2004 - 09:50 Der er 8 kommentarer

.eot fonte hvordan fungerer det ?

Er der noget på serveren som skal installeres for at kunne bruge .eot fonte i sit webdesign. Jeg spørger fordi jeg forgæves har forsøgt at få .eot fonte til at fungerer. Selv de simpleste eksempler hentet fra nettet kan jeg ikke få til at fungerer.

Hvis nogen kan hjælpe så lad os tage udgangspunkt i nedenstående eksempel.
(filen ribbon01.eot ligger i roden).

Når jeg åbner denne sider bliver teksten i arial. ??

I kan se eksemplet på www.tjubang.dk/test.htm

<html>
<head>
<style type="text/css" media="screen">

<!--
  @font-face {
    font-family:myfont;
    font-style:  normal;
    font-weight: normal;
    src: url(ribbon01.eot);
  }

.eksempel {
font-family:myfont, arial;
font-size:24pt;
line-height:70%;
margin-bottom:12pt;
}
-->
</style>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<p class="eksempel">Dette er en test</p>
</body>
</html>
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. januar 2004 - 11:22 #1
The .EOT files are supported in Internet Explorer 4.0 & above only.

Link til info: http://www.baraha.com/html_help/baraha/dynamic_fonts.htm

/per
Avatar billede buzz Nybegynder
10. januar 2004 - 13:46 #2
Hej Per,

Tak for link jeg har hentet Microsoft WEFT og lavet et opdateret eksempel som ligner ovenstående, men det virker ikke.

Når jeg prøver på min egen maskine virker det fordi fonten er installeret, men hvis jeg prøver på andre maskiner som ikke har den font liggende... så er det noget :-(

/Buzz
Avatar billede nak-m Nybegynder
10. januar 2004 - 13:56 #3
buzz:
Jeg kan heller ikke se den rigtige font på din side, ligemeget hvad jeg prøver. På min egen maskine virker det (da jeg har fonten liggende). Det undrer mig bare, hvordan andre sider med selvsamme kode dúer, når din ikke gør.
Avatar billede buzz Nybegynder
10. januar 2004 - 14:01 #4
Ja... det er underligt. Som sagt har jeg også prøvet at hente andres kode, stylesheet og .eot filer (som virker), men så snart de kommer over på mit webhotel så virker det ikke (til stor undren).

/Buzz
Avatar billede nak-m Nybegynder
10. januar 2004 - 14:48 #5
Avatar billede mm12010 Nybegynder
10. januar 2004 - 16:52 #6
Avatar billede mm12010 Nybegynder
16. marts 2004 - 11:14 #7
buzz >> finder du ud af det ?-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 13:13 #8
skal vi lukke dette spg ?-)