Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Program der kan reparere mpeg og f.eks avi filer ?

Er der nogen der kender til et rigigt godt og ikke alt for kompliceret prg der kan reparere lyden på mpeg, avi og mp3 filer... ?
Jeg har efterhånden fået hentet en del rigtig god musik som der desværre er små udfald i, og skrat.. det er ikke meget, men det der er vil jeg gerne af med... er det muligt?
Avatar billede winsun Nybegynder
10. januar 2004 - 00:52 #1
Hvis du skal have en god kvalitet, så regn med 192, så er den sikker hver gang ...
Tror dit problem skyldes at du henter de numre der køre i 64 kbs, som er et lavt kvalitets.
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:59 #2
Tjo men dem jeg her snakker om er sjældenheder.. og derfor ikke nemt tilgængelige i forskellige kvaliteter-.. jeg måtte tag hvad der var.... ...
har du et bud på et prg?
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 21:40 #3
For avi filer er video fix joiner et godt valg.
Avatar billede osborne Nybegynder
12. januar 2004 - 15:44 #4
Et godt program til det er Adobes Audition. Det har jeg selv fået rettet sus og støj væk på forskellige lydfiler.

En anden mulighed er SoundForge fra http://www.sonicfoundry.com - som er et super cool lyd program til al mulig redigering.

Lars
Avatar billede sakul Praktikant
12. januar 2004 - 16:34 #5
ok.. er det noget der kan bruges til at fjerne hak i mpeg lyd filer...?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 20:55 #6
er det skratter, eller er det bip blip lyde? For hvis det er bip blip lyde så er det oftes en fejl i overførslen, det sker rigtig ofte med dem jeg henter!
Avatar billede sakul Praktikant
12. januar 2004 - 21:05 #7
det er hakker... og skrat.. ikke bip lyde... findes der ikke et prg der kan fjerne den slags på mpeg filer???
Avatar billede osborne Nybegynder
12. januar 2004 - 21:09 #8
Afhængig af hvordan hakkerne er, hvis det er lyd som mangler kan det være svært selv for det bedste lydprogram at fixe .. men der er en masse filtre du kan bruge i både Audition og i SoundForge.

Forresten så jeg lige at SoundForge er blevet solgt til Sony .. http://mediasoftware.sonypictures.com/shopping/default.asp
Avatar billede sakul Praktikant
12. januar 2004 - 21:42 #9
filtre fjerner altså ikke de hak der er .. ? jeg mener bare at have hørt at man kan få noget der kan glatte dem ud ... på en eller anden måde.. hmmm