Avatar billede snoozer Nybegynder
10. januar 2004 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Spil lag! ny hardware??

Nu har jeg lige siddet og spillet et multiplayer spil over netværk med min ven.
Spillet det drejer sig om hedder Empires og er et strategispil.
Mit problem er at når der kommer tilstrækkelige enheder på banen begynder spillet at lagge og gå langsomt.

Spørgsmålet er så hva i vil foreså jeg ska gøre? Købe nye RAM, grafikkort, formatere eller noget helt andet?

Min computer ser således ud:

Amd Athlon 1200 Mhz
524 DDR Ram
GeForce 4 MX440

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
10. januar 2004 - 00:22 #1
hmm... først og fremmest er det nok vigtigst med gfx kortet.. mx kort er ikke særlig gode.. Rammene er i og for sig gode nok, lidt mere CPU kraft ville heller ikke skade.. men køb først gfx kort...

(hvis du overvejer at bruge mere end 2500 ialt kan det næsten bedre svare sig at købe ny comp, og samle den selv )
Avatar billede -zonic- Nybegynder
10. januar 2004 - 00:22 #2
ok.. måske mere end 3000 ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. januar 2004 - 00:26 #3
klart..opdater dit grafik kort..O/
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:31 #4
Hey.. okay ifølge deres officielle side http://www.empiresrts.com/media/ skulle du være rimeligt dækket ind mht dit system, du opfylder nemt deres minimums krav, men anbefalet er det lige oppe over cpuén ihvertfald..
Men derudover er det dog langt fra sikkert at dit system kører optimalt...

Prøv følgende...

1. Nyeste drivere til grafik + directx
2.kør defrag
3.optimer din windows ved at lukke ned for programmer du ikke bruger under spillet inkl msn.. se i start/kør/msconfig/startup slå alt fra du ikke bruger.

prøv det...
NB. lyder lidt underligt i mine ører at du har 524 mb ram i maskinen.? mon ikke det er 512 mb
Avatar billede -zonic- Nybegynder
10. januar 2004 - 00:37 #5
sakul ->  selvom cpu'en ligger tættest på min. krav, er det sjældent det der spiller ind.. det er som regel gfx'en der er galt, når alt er opfyldt...!
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:52 #6
Zonic> Jamen det er korrekt.. jeg nævner det nu heller ikke som noget problem, men som et faktum i forhold til beskrevet minimum.....

Måske skulle du selv prøve at hjælpe med et svar han kan bruge med det hardware han har...  ;-)
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:53 #7
Det burde kot sagt kunne køre på den maskine.. også uden vildt lag... men! hvis ikke pcén er sat optimalt op.. jamen så hjælper det ikke at den opfylder producentens minimumskrav..
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:55 #8
Men ok.. jeg kunne da også bare skrive et svar der siger... Hey... køb dig et nyt gfx kort...  er bare for nemt..
og lidt drastisk da det jo skal kunne køre ok på det han har....
*S*
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 00:57 #9
Forresten Zonic så modsiger du dig selv lidt i din første kommentar til Snoozer skriver du
"lidt mere CPU kraft ville heller ikke skade"

og til mig skriver du det modsatte... *S*
bare en observering.... nå jeg er møgtræt.. ciao....
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. januar 2004 - 11:47 #10
Tak for svarene.
Sakul, hvis du lige dropper et svar får du dine point.
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 17:19 #11
Tak for det Snoozer.. har du afprøvet noget af det...?
Du kan f.eks hente et prg på nettet der hedder Tweak xp pro...
Til at optimere din xp til spil f.eks.. hvis det seføli er det du kører.. det bruger jeg, og det er genialt...
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. januar 2004 - 19:36 #12
Sakul: Hedder det pro fordi det er til XP Pro eller er det bare navnet ;)? Kører nemlig home edition.
Men jeg prøver lige at kigge på det
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 23:51 #13
hej Snoozer .. det hedder Tweak xp pro ,, og her er linket til en demo af den nyeste version.... http://www.totalidea.com/tweakxpdown.html

Den virker dog kun 30 gange.... jeg vil ikke opfordre til snyd ;-) men jeg "kender" en der har fundet 3.0.0 på nettet og brugt en patch så det virker til evig tid *S* men som sagt .. er det jo noget slemt snyd...

Go fornøjelse... jeg er meget glad for programmet...
Men husk nu at opdater dine drivere... og det andet jeg også nævnede..
er der ikke den store effekt forskel med noget af det må jeg desværre tilslutte mig Zonic på det punkt... nemli et nut gfx kort.... Det kræver altid mere maskine at spille multiplayer spil...
Tak for points...
Avatar billede sakul Praktikant
10. januar 2004 - 23:52 #14
Forresten.. som svar på dit spørgsmål.. tweak xp pro er ikke kun til pro xp... det er bare programmets navn...