Avatar billede therealcamelo Nybegynder
09. januar 2004 - 23:44 Der er 12 kommentarer

Nyt bundkort virker pludselig ikke.

Ja! Det er virkelig deprimerende dette her.

Jeg fik et nyt soltek bundkort i går. I dag fik jeg det og mit gamle kabinet med den gamle strømforsyning med til en reperatør fordi bundkortet ikke kunne få forbindelse til skærmen. Efter et stykke tid fik vi lortet til at virke. Hvad der skulle til var en ny og anderledes strømforsyning. Derfor købte jeg sådan en, men da jeg kommer hjem og monterer hele bundkortet fra bunde/starten af igen, og prøver at starte puteren, kommer den med en underlig bip-lyd... Ikke det dér vedvarende "biiiiiiiiiip", men mere "biiiiip-bip-bip" én enkelt gang. Så stopper den og kører i tomgang. Og stadig ingen forbindelse til skærmen :(

Hvad har jeg evt. gjort galt? Håbede måske på at nogen kunne identificere bip-lyden ;) Jeg synes ikke den lyder alvorlig, hvis man kan sige sådan!? Mere som en underrettelse af et-eller-andet. Hvad ved jeg. :( Men ellers nogle ting som jeg burde undersøge inden jeg sender den til reperatør igen? ...

Hilsen en meget fortvivlet herre :(
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
09. januar 2004 - 23:46 #1
Mener heller ikke at jeg har ødelagt noget som helst f.eks. :S

Hvad jeg måske er i tvivl om, er om jeg har placeret kabler osv. oredentligt!? Jævnfør evt. bip-lyden...?!
Avatar billede c_nova Nybegynder
09. januar 2004 - 23:49 #2
Tjek lige at dine ram og dit grafikkort sidder som de skal...

der er stor chance for at det er en af delene som enten sidder forkert eller som er gået i udu..!!
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
09. januar 2004 - 23:52 #3
Har jeg forsøgt :( Rammene har siddet i bundkortet lige siden de fungerede fint hos reperatøren, så de er ikke blevet pillet ved, og grafikkortet er ikke i stykker... :S
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 00:04 #4
Hmmm... ?

Ikke andre end Nova der har en idé til hjælp? :( Måske klokken bare er for mange? ;)
Avatar billede c_nova Nybegynder
10. januar 2004 - 00:08 #5
jamen de kan jo ha løsnet sig lidt..!!! og du skal ikke sige at dit grafikkort ikke fejler noget..!! alt kan ske..! :D

men ellers prøv at hive alt fra, dvs. cdrom, floppy osv..!!
Avatar billede grunken Nybegynder
10. januar 2004 - 00:09 #6
citat fra http://www.sysopt.com/biosbmc1.html#award

1. long 2 short = Video error

Jeg tror nova har Helt ret, prøv lige at check at grafikkortrt sidder som det skal i soklen!

jeg er sikker på det er fejlen!
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
10. januar 2004 - 00:38 #7
ok... Det er vel det jeg skal prøve.. Har undersøgt det med de bip og det er jo sandt nok :) Så jeg må se at låne et andet gfx i morgen og se hvad der sker... :( Har tjekket at det sidder rigtigt...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
10. januar 2004 - 10:45 #9
Jeg havde nøjagtig samme problem - grafikkortet skulle bare presset meget hårdt på plads - klassiske fejl...
Avatar billede ird Praktikant
03. februar 2004 - 15:44 #10
Fik opretter svar nok eller har du brug for mere hjælp?
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 14:33 #11
Fik du så meget styr på det du kunne lukke her eller give feedback om problemet? :))
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 14:33 #12
Det var ikke et svar :)