Avatar billede nupo Nybegynder
09. januar 2004 - 17:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar skal fjernbetjene stationær pc

Hej....
Mit lille projekt går ud på at jeg ville bygge en ny stationær pc som min bærbar skal kunne styre 100 %.
Det vil sige at via trådløst netværk mellem bærbar og pc , vil jeg gerne kunne udfør alle de handlingere man normalt kan når man sidder foran ens pc , bare fra den bærbar.

Kan man det og hvordan gør man det bedst ???

Kan man undgå at skulle ha en skræm til pc´en , men bare bruge tv out og tv´et ??
På forhånd tak.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 17:37 #1
Hvis du kører XP, kan du fjernstyre den direkte uden brug af 3. parts software. Ellers kan du benytte VNC (gratis), NetOP (ca. kr. 1300 ex. moms), pcAnywhere eller andre remote control programmer.

Billedet på et TV er i praksis uanvendeligt til at betjene en PC med. Opløsningen er simpelthen for dårlig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 17:38 #2
Kik på programmet dameware fra http://www.dameware.dk

Når det så er sagt. så skal du vide at det er en utrolig dårlig ide du der har fået. Hvis du ikke gør virkelig meget ud af beskyttelse af den stationære, vil hele verden stort set kunne fjernestyre den. Brug Minimum WPA kryptering, mac adresse filtrering, samt alle andre former for beskyttelse du kan komme på
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
09. januar 2004 - 17:43 #3
Jeg har gode erfaringer med VNC som jpvi nævner. Du kan åbne en side i IE hvor du får skrivebordet fra din stationære op på. Jeg har selv brugt til at fjernstyre en pc uden skærm, mus eller tastetur. Den kører naturligvis ikke lige så flydende som skrivebordet normalt gør, men den skal jo også hentes over netværk.
Avatar billede nupo Nybegynder
09. januar 2004 - 17:45 #4
jpvi/ jeg køre XP , så får jeg ALLE muligheder tilgænglige via den bærbar ?? og jeg skal jo kun bruge tv´et til at se en film på eller lige sætte pc op. men kan man godt starte en pc op , uden skærm ????

bufferzone / Hvis jeg bruger XP´s muligeheder til at fjernbetjene , så er det vel kun den "bærbar" jeg giver lov til at komme på via korrekt password osv osv , der kan komme ind og kigge ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 17:47 #5
Problemet med VNC er at klienten jo også er gratis, hvorfor enhver hacker kan få fat i den, og dermed tilgå dit net uden problemer, enten via en trådløs forbindelse direkte på din netværk eller gennem din internetforbindelse hvis du ikke beskytter dig ordentligt.

VNV's kvalitet er der intet i vejen med, det er tilgængeligheden derer et problem
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 17:51 #6
nupo>ja og nej, fjernstyring er altid guf for en hacker, og bør altid gøres med forsigtighed. Når man scanner dit net og din maskine vil bl.a. porte der forbindes med fjernstyring være noget af det man kikker efter (f.eks. port 5900 til VNC så vidt jeg husker) Du bør bestemt altid beskytt så godt som muligt og XP's indbyggede har samme problem som vnc, den er let at få  fat i
Avatar billede nupo Nybegynder
09. januar 2004 - 21:51 #7
Hej.......
Takker for svar , måske skal jeg drop det , nu får vi se :o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. januar 2004 - 00:15 #8
Der er ingen problemer med at bruge XP's indbyggede. Kun dårlige fjernstyringsprogrammer har ingen kryptering. RDP 5.1 (Remote Desktop Protokollen i XP) har - svjv - 128bit kryptering. Den har det i hvert fald imod en Windows 200x server.
Avatar billede nupo Nybegynder
10. januar 2004 - 11:58 #9
Hej.....
Okay , det vil sige at med en opdateret XP pro , Norton anti-virus , Zonealarm pro og med et godt mærke i trådløst netværk , så skulle jeg være rimelig sikker , overfor angreb udefra ???