Avatar billede lisen Nybegynder
09. januar 2004 - 15:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny pc eller opgradering af den gamle ?

Jeg har en Intel Pentium IIIE, 700 MHZ,
128 MB (SDRAM), MSI MS-6168 Motherboard, og med 3Dfx Voodoo3 grafikkort. Og jeg synes efterhånden at den er meget langsom. Jeg bruger primært pc'en til internettet og ind imellem til spil.
Da jeg ikke har så meget forstand på pc'er er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal købe en ny pc eller om det bedre kan svare sig at få opgraderet min pc og i det tilfælde hvad mener I jeg skal få gjort ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:29 #1
flere ram vil ikke skade (eks: 256Mb eller 512Mb)
bedre grafikkort vil heller ikke skade

jeg har en:
1Ghz T-bird
512Mb PC133 Ram
AIW RAdeon 9800Pro

og jeg kan snildt trække de nyest spil i 1024*768 med alt slået til

det kommer jo også an på hvor mange penge du vil ofre..
en opgradering kan fået for et par tusinde
Avatar billede kontrol Nybegynder
09. januar 2004 - 15:31 #2
Begge dele er dyre.

Dele der bør udskiftes:
Bundkort ca. 500kr.+
Cpu ca. 500kr.+
Ram 300kr+
Cpu køler 100kr+
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:31 #3
jo længre du venter med at opgradere, jo mere kan du få for dine penge når du engang opgradere.
Men, det er så igen helt økonomisk korrekt at opgradere din ældre PC med "gamle" ram, da SDram ikke bruges mere.
Du kan med stor sandsynlighed bruge grafikkortet hvis du køber nyt, til en nyere PC..
Avatar billede lisen Nybegynder
09. januar 2004 - 15:32 #4
Ja jeg har fornyligt haft problemer med at jeg ikke kunne spille et nyt spil pga af grafikkortet, så det regner jeg med også skal udskiftes. Hvormeget ram kan jeg max sætte i ??
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
09. januar 2004 - 15:32 #5
Som din pc ser ud, kan det bedst betale sig at ofre penge på en helt ny pc! Opgraderingerne kan nemt løbe og i 3000-4000 kr, hvis du både skal have en større processor, nyt grafikkort og ram.

For 5000,- for du meget pc i dag!
Avatar billede kontrol Nybegynder
09. januar 2004 - 15:37 #6
700MHz er jo nok også i underkanten til en moderne PC. For at holde prisen i bund er det en god ide at skifte til AMD, da de er billigere end intel (evt. barton).
Når der så skal skiftes til amd akal bundkortet også skiftes, når der så skal nyt bundkort til skal der også bruges nye ram (DDR). Så kan den jo også holde et par år til.

Det giver ikke rigtigt mening at købe flere SD-Ram. Stort set alle nyere computere kører DDR-ram, men det er da en mulighed.

Hvilken harddisk har du.? Er den værd at beholde.?
Avatar billede kontrol Nybegynder
09. januar 2004 - 15:39 #7
Et nyt grafikkort i denne computer til 2.195kr. Så er du godt kørende.

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=8111&ID=4
Avatar billede lisen Nybegynder
09. januar 2004 - 15:48 #8
Som sagt så har jeg ikke så meget forstand på det, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ser hvilken harddisk jeg har??
Avatar billede kontrol Nybegynder
09. januar 2004 - 15:50 #9
OK, men det er nok heller ikke en af verdens hurtigste så.
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
12. januar 2004 - 18:44 #10
Prøv: www.2doit.dk der kan du få meget billige computere