Avatar billede t-x Nybegynder
09. januar 2004 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prob. med S-VHS kabel på Radeon 9800XT

Hey :)

Jeg har lige læst denne tråd: http://www.hol.dk/traad.asp?fID=2&tID=144591 Inde på HOL.dk, med håb om at finde ud af hvad der er galt med mit kort. Jeg har et Asus Radeon9800XT VIVO. Når jeg bruger Video-In på mit kort, så er det S/H med et S-VHS Kabel, men hvis jeg bruger et composite kabel så er der ingen prob. med farver. Den eneste grunden til jeg gerne vil bruge S-VHS er pg. af kvaliteten. Lige gyldig om signalet skal ind eller ud, så er det S/H med et S-VHS kabel. Er der nogen der har en forklaring måske. Jeg bruger de nyeste driver 3.10, fra www.ati.com side. Kan det ikke være noget i selv korte, alså med den software der ligge på selve korte der måske står til NTSC.

Håber der er nogen der kan hjælpe :D
--
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
09. januar 2004 - 15:37 #1
Det er nok dit TV som ikke understøtter svideo.

Du kan købe et adaptor stik som laver dit s-video til composite over s-video kablet.
Avatar billede t-x Nybegynder
09. januar 2004 - 15:43 #2
Ja, men så er det sjove jo bare at når jeg bruger TV-In så er der heler ikke farver på. Det ahr jo ikke noget med TV'et at gøre. PS: Jeg køre TV-ind gennem et scart adapter der sidder til min Digital Parabol, også ind i mir GFX kort.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
09. januar 2004 - 15:48 #3
Jeg kender desværre ikke meget til TV-in, men husk at checke at signalet er pal og ikke ntfs..
Avatar billede t-x Nybegynder
09. januar 2004 - 15:52 #4
Det signal der kommer ind, har jeg ingen idé om hvad er. Men det prog. jeg bruger til at optage med står til PAL_DK
Avatar billede t-x Nybegynder
09. januar 2004 - 15:52 #5
Men kan det ikke være noget med den BIOS/Firmware der ligger i kortet. der er sat til at skulle være NTSC ?
Avatar billede t-x Nybegynder
17. januar 2004 - 21:13 #6
Har stadig ikke fundet fjelen :(