Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. januar 2004 - 14:07 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

DVD til DVD

Hej alle eksperter.

Jeg overvejer at købe en DVD-brænder (plextor) til at lave backup af mine film, og til at tage back up af min HDD.

Har nogle af jer erfaring med backup(kopiering af DVD-film?

http://www.dvdrhelp.com/guides.php?howtoselect=6;30

Det er en side med links.
Der er link til sider der guider DVD-9 skiver til DVD-5.

Mit spørgsmål er:
Er det nemt at kopierer en dobbeltlagsside DVD (DVD-9) til en alm DVD på 4,7 GB (DVD-5) med menu'er?

Tager det lang tid at gøre?

Hvornår i 2004 forventes de første Dobbelt-lags DVD-brænder at udkomme?
Avatar billede dmcn Praktikant
09. januar 2004 - 14:11 #1
Vær opmærksom på at næsten alle DVD'er er beskyttet med CSS-kopibeskyttelse, og at det ikke er tilladt at bryde denne kopibeskyttelse for at lave backups.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 14:14 #2
http://www.hjelperdeg.net/software/film/dvdshrink/index.php
Prøv at kigge her. Men husk: Du må IKKE omgå kopispærringen, det er ulovligt.
Norbert.
Avatar billede butcher99 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:19 #3
Men ja det er meget nemt. Alt efte hvilket prg. du bruger kan det tage mellem 15 min og op til lige over en time (amd 1700mhz comp).

Personligt foretrækker jeg enten nero 6 recode, eller dvd-shrink. De er begge meget lette. Man kan endvidere lade programmerne køre 2 gange igennem, hvilket skulle give et bedre resultat.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. januar 2004 - 14:21 #4
Ved det med loven.

Men bliver kvaliteten synligt forringet ved at kopierer fra DVD-9 til DVD-5?
Tager processen for at lave DVD-9 til DVD-5 på harddisken lang tid??
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 14:22 #5
Næh, det tager cirka den tid, som DVDen varer - stort set.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 14:23 #6
Og kvalitetstabet er stort set usynligt
Avatar billede butcher99 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:24 #7
Min personlige vurdering er, at kvaliteten kan forringes helt ned til 60% uden, at det har nogen reel betydning. programmerne laver om til den rigtige størrelse i den angivene tidsperiode.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 14:25 #8
Netop det jeg mener ;-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. januar 2004 - 14:26 #9
Buttom of line:

Kopier DVD til HDD. (ca 8 min)
DVD-9 til DVD-5 (ca. 1½ time)
DVD- til DVD (ca. 15 min)

Ialt ca 2 timer...

Er det korrekt?
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 14:27 #10
tja - det skal nok passe
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 14:29 #11
Du smider DVDen i skuffen, åbner dvdshrink og den ribber den i den størrelse den skal bruge. Se mit link
Avatar billede butcher99 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:29 #12
Ja det er lidt i overkanten, men indenfor de 2 timer, så har du også brændt skiven.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. januar 2004 - 15:01 #13
Er igang med at teste det link nobert.. Virker pt. lækkert.
Det virker meget overskueligt, men samtidig med det mange nødventige features jeg skal bruge - 10-4 !!

Et sidste spørgsmål.
Hvornår i 2004 forventes dobbelt-lags DVD-brænder at udkomme???
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 15:03 #14
Åhh - det ved jeg ikke - men det butcher99 måske ??? :-)
Avatar billede butcher99 Nybegynder
09. januar 2004 - 16:09 #15
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
09. januar 2004 - 18:50 #16
DVD X copy Platinum http://www.dvdxcopy.com/platinum.asp er efter min mening bare suveren til kopiering af DVD film. Det tager ca. 1 time at brænde en kopi ved 4 x speed, og kvaliteten er bare i top. Du kan fravælge trailer og andre ekstra ting fra DVD'en.
Min erfaring er at, så længe filmen ikke er over 3 timer, bliver der ikke det store tab i kvaliteten.
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
14. januar 2004 - 14:21 #17
Pioneer har udviklet ny firmware så deres almindelige dvd-brændere kan brænde på dobbeltlags, vil os kunne overføres til andre mærker
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. januar 2004 - 14:50 #18
hunterkiller -> Link?

Kommer der også denne opdatering til Plextor og andre???
Avatar billede rkp Nybegynder
07. februar 2004 - 17:59 #19
Hej Allesammen, jeg er rimlige ny her og har lige et spøgsmaål ang. DVD-Film.
Kan man godt smide en dvd film ind på sin HD???