Avatar billede kimit Praktikant
09. januar 2004 - 14:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fritlægningsprogram af billeder

Er der nogen, der kan give et bud på et professionelt fritlægningsprogram af billeder. Skal kunne fritlægge hår ect. ?
Avatar billede ckh Nybegynder
09. januar 2004 - 14:07 #1
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. januar 2004 - 14:07 #2
Knock-Out 2 fra Corel ...absolut værktøjet !
Avatar billede kimit Praktikant
09. januar 2004 - 14:09 #4
fotograf: Har du et link for download?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. januar 2004 - 14:12 #5
Desværre ingen trial ...så vidt jeg er orienteret !
Avatar billede kimit Praktikant
09. januar 2004 - 14:12 #6
Tak for hjælpen....
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 14:32 #7
Photoshop er det førende billedbehandlingsprogram, alle professionelle bruger det, og der er en fremravende fritskrabningsfunktion indbygget. Du kan downloade en 30 dages trial version fra www.adobe.com
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. januar 2004 - 14:41 #8
'bufferzone' ...det er da én ting vi kan blive 100% enige om ...men jeg synes Knock-Out er bedre til fritlægning, som med hår, som spørgsmålet går ud på.

Det er jo også en plugin til Photoshop ...jeg bruger den meget som et suplement til Photoshops egne værktøjer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 16:35 #9
fotograf>den vil jeg prøve ved først kommende lejlighed, takker
Avatar billede kimit Praktikant
12. januar 2004 - 21:44 #10
fotograf: Måske ved du hvorfor at tekst bliver kraftigere, når jeg har placeret en fritlægning i InDesign. Selve fritlægningen er udført med en alpha-kanal. Og tekst lægges omkring det fritlagte område, som alpha-kanalen har fritlagt?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. januar 2004 - 08:37 #11
Desværre ...jeg arbejder ikke ret meget med InDesign ...og ikke nok til at jeg kender dit problem.
Avatar billede crawn Nybegynder
13. januar 2004 - 14:45 #12
InDesign er IKKE et billedbehandlingsprogram!!! Hvad angår fritlægninger er der ingen tvivl om, at Adobe Photoshop (igen IKKE Adobe InDesign) er det bedste program til fritlægninger og med den nye udgave af Photoshop CS kan Knock-Out vist heller ikke være med længere...
Avatar billede kimit Praktikant
13. januar 2004 - 15:05 #13
Crawn: Jeg er helt vidende om at InDesign IKKE er et fritlægningsprogram. Spørgsmålet går også på en problemstilling vedr. tekst placeret ovenpå en fil, som er fritlagt i Photoshop med en alpha-kanal. Beklager, hvis jeg har udtrygt mig lidt svagt. Men måske kender du problemstillingen og svaret.