Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 12:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opstart af nyt bundkort

Jeg er ved at bygge en ny maskine, men jeg kan ikke få den til at starte op.

Strømforsyningen er i orden
Power kablet og power led sidder rigtigt
MB er i orden
(det hele er i orden men den vil ikke starte alligevel)

Har I nogen ide om hvad jeg gør for at få den op at køre ?
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 12:40 #1
jeg var ved at måle spænding på pindene ved "power sw" der startede den.

Da jag havde haft den slukket igen ville den ikke tænde igen
Avatar billede zyklone Nybegynder
09. januar 2004 - 12:42 #2
3 ting:

1: Strømforsyningen virker fint, men er ikke kraftig nok til dit nye MB.
2: Dit MB er kortsluttet grundet kontakt mellem kabinet og MB.
3: Din CPU er brændt af. (ikke særligt sansynligt)
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 12:47 #3
300w strømforsyning til AMD 2600+ skulle være godt nok
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 12:50 #4
burde maskinen ikke starte hvis jeg kortslutter de 2 pinde til power sw?
Avatar billede zyklone Nybegynder
09. januar 2004 - 12:57 #5
Det er ikke noget jeg har erfaring med, men din strømforsyning er i alfald kraftig nok.

Jeg er ikke helt sikker på dette men check eventuelt at din processor ikke er sovset for meget ind i kølepasta.
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 13:01 #6
Maskinen vil slet ikke starte overhovedet.  Processoren er monteret fra leverandøren
Avatar billede raizat Nybegynder
09. januar 2004 - 13:16 #7
Tz du skal bare sætte din knap på power sw så virker det da det er den der tænder for maskinen ;) Men ellers burde alt være fint :D
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 13:41 #8
-> thunderbird
ja tak, men det er jo det, der ikke virker...
Avatar billede khs1a Nybegynder
09. januar 2004 - 13:50 #9
Virker det hvis du kun har MotherBoard tilsluttet? (Fjernet VGA/HD/NET etc.)
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 13:55 #10
nej
Avatar billede khs1a Nybegynder
09. januar 2004 - 13:58 #11
Tjaa..så er der nok tiden til at anvende garantien...
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 13:59 #12
det tror jeg ikke på
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:04 #13
Det er rigtigt det med, at kortslutte de to pins til powerswitch.

Prøv evt. at løsne monterings-skruerne til mobo. Hvis de sidder for stramt, kan det "stresse" mobo så den ikke kan starte.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:05 #14
Tag det evt. helt ud og prøv det af, mens det ligge på et passende underlag.
Avatar billede tz Nybegynder
09. januar 2004 - 20:05 #15
Enten er der fejl i dokumentationen eller også er det mig der er bagvendt - det hjalp at sætte ledningerne på et andet sted.