Avatar billede ibnielsen Seniormester
21. januar 2001 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af filhåndteringsegenskab uden autorun af cd-er

Jeg kører uden at have autorun slået til i windows 98, men det betyder, at i filhåndtering står altid navnet på den cd-er der var indsat da jeg bootede. Hvis man starter cd-eren fra proceslinien ved click, så efterlyser filhåndtering den startfil, der var på den oprindelige cd. og det giver andre ulemper. Hvordan kan jeg opfriske cd-oplysningerne i filhåndteringen uden at skulle genstarte computeren??
Avatar billede codebase Praktikant
21. januar 2001 - 13:11 #1
tryk F5

*GGG*
Avatar billede ibnielsen Seniormester
30. januar 2001 - 09:28 #2
Jeg kender godt mulighederne for at opfriske en oversigt i bla. stifinder, og har prøvet F5 mange gange, men forgæves
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
08. februar 2001 - 15:53 #3
Autorun funktionaliteten har ikke noget med dit problem at gøre. Derimod lyder det som en enheds-indstillingsfejl. Prøv at gå ind i Device manager (enhedshåndtering) og find cd-rom drevet. Vælg egenskaber, og fanebladet Indstillinger, sæt flueben i \'Automatisk besked når....\' Genstart maskinen, så skulle det virke. (PS: Dette er IKKE Autorun)
Avatar billede ibnielsen Seniormester
09. februar 2001 - 21:25 #4
Hvis det ikke er det samme som autorun, hvordan sætter man så autorun fra og samtidig har markering i \'automatis....\'
her følger uddrag af windows hjælp:

Sådan afspilles cd\'er automatisk, når de indsættes i cd-drevet.

for at åbne dialogboksen Egenskaber for System med fanen Enhedshåndtering aktiveret.
Klik på plustegnet (+) ud for Cd-rom, klik på den enhed, du vil bruge, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Indstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Automatisk besked, når cd indsættes.
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
12. februar 2001 - 11:34 #5
Det er da også rigtigt - sorry, men det ændrer dog ikke ved at det ikke er et autorun, men et enheds problem. Har du forsøgt at slette drevet fra enhedshåndteringen og genstarte? Husk at SLUKKE pc\'en efter en sådan sletning - meget vigtigt!
Du bør også kontrollere hvordan drevet er tilsluttet computeren, dvs. hvilken IDE bus det er tilsluttet og om det kører Master eller Slave. Oftest er 1 harddisk og 1 cdr drev begge tilsluttet IDE 0 (primær) hhv. som Master og Slave. Man kan med fordel flytte cdr drevet over som Master på IDE 1 (sekundær). Dette kræver dog at der både flyttes en jumber på cdr drevet, at der monteres et separat IDE buskabel, samt at drevet registreres i BIOS. Har du ikke prøvet dette før, bør du nok få en der har til det.