Avatar billede noerager Nybegynder
09. januar 2004 - 09:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende regning -TDC

Jeg har siden feb. 2003 haft en ADSL forbindelse ved TDC. Jeg har bare aldrig modtaget nogen regning for dette. I august 2003 ringede jeg til dem og spurgte hvad der var sket. De oplyste mig at det en fejl og der ville komme en regning en af de nærmeste dage. Den er ikke kommet endnu. Jeg synes ikke jeg vil ringe til dem igen da de er gjort opmærksom på fejlen. Nu er mit spørgsmål så: Står der nogen steder hvor langt man må gå tilbage og lave opkrævningen. Jeg forestiller mig om de kan komme med et krav om et år og så gå tilbage til oprettelsestidspunktet. Eller hvordan er jeg stillet i en sådan situation.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. januar 2004 - 09:50 #1
De kan såmen gå 5 år tilbage. Selvom det måske lyder underligt, er det DIT ansvar at få betalt for den vare/ydelse du modtager. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte TDC igen, for at få en afklaring på sagen.
Avatar billede pfp Nybegynder
09. januar 2004 - 10:16 #2
Du kunne jo også starte med at sætte den passende sum til side, som regningen burde koste. Så kan du jo vente og se hvad der skere. De kan jo i hvert fald ikke forvente at få nogen penge hvis de ikke sender nogen regning.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. januar 2004 - 10:20 #3
Det kan de faktisk godt forvente ;)

Og du kan være HELT sikker på, at du FÅR en regning. Det er blot et spørgsmål om hvornår.
Avatar billede exellenze Nybegynder
09. januar 2004 - 12:37 #4
Det er faktisk ikke helt sikkert at han vil få en regning. Jeg havde en kammerat der var ude for det helt samme for nogle måneder siden, han havde ikke betalt for sit internet i 6 måneder. Da han til sidst gjorde TDC opmærksom på fejlen slap han for regningen eftersom det var dem der havde begået den.
Kan selvfølgelig være han bare var heldig med den TDC medarbejder han fik fat i :)

Men det ville nok være smartest at få fat på dem igen og høre ad, så du ikke ligepludselig får en regning på et beløb du umuligt kan betale.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. januar 2004 - 13:15 #5
Han har været usandsynlig heldig :)
Avatar billede exp Juniormester
09. januar 2004 - 13:29 #6
MEGET!

Hos mit firma (el-sektoren) er der af og til kunder der "ikke har fået deres regning"...
Nogen af dem kan selvfølgelig være smuttet i posten, og så er det selvfølghelig ærgerligt, men langt hovedparten er nogen der har smidt den væk, eller har glemt at betale.
Der er det, at vi som firma kan sige: "Du vidste den ville komme, din regning kommer fast hver [1|2|3|4|6|12] måned, og det stod der i velkomstbrevet."

Og det er sådan set 100% lovligt at lægge rykkergebyr på, hvis vi så sender en rykker...
Avatar billede noerager Nybegynder
09. januar 2004 - 13:52 #7
Er i sikker på den holder i retten. Står det nogen steder i lovgivningen at de kan gå 5 år tilbage. Husk de er blevet gjort opmærksom på det en gang. Desuden har jeg ikke modtaget rykker. Der står i deres abbn. betingelser at ydelse betales kvartalsvis forud. Så kan jeg ved forholde mig til dem kan jeg ikke

Ps. Beløbet er sat til side, min bankdame ringede til mig lige efter nytår - hun kunne ikke forstå der stod så mange penge på min budgetkonto.
Avatar billede noerager Nybegynder
09. januar 2004 - 13:53 #8
Er der nogen der ved om der er nogen steder en gratis jurist der kan kigge på det
Avatar billede exp Juniormester
09. januar 2004 - 14:21 #9
"Der står i deres abbn. betingelser at ydelse betales kvartalsvis forud." - så ved du det...

Det er DIT ansvar, at regningen bliver betalt, om så du skal troppe op på deres hovedkontor og kræve at få lov til at betale.
Avatar billede noerager Nybegynder
12. februar 2004 - 08:40 #10
Da jeg efter endnu en henvendelse til tdc endnu ikke har fået en regning lukker jeg.
Jeg skriver lige her når og hvis den kommer