Avatar billede main Nybegynder
21. januar 2001 - 11:28 Der er 7 kommentarer

Win98 - Linux - 2 hd´er

Jeg har win98 på min com.I den har jeg også 2 hd´er. er det så muligt at installere linux redhat workstation på den anden harddisk(D:) ogstadig beholde win98 og resten af mine filer???
Avatar billede main Nybegynder
21. januar 2001 - 11:28 #1
og bruge bootmeunen lilo
Avatar billede engrob Nybegynder
21. januar 2001 - 11:49 #2
Ja
Avatar billede main Nybegynder
21. januar 2001 - 13:29 #3
ok hvordan
Avatar billede engrob Nybegynder
21. januar 2001 - 13:41 #4
Kan du ikke bare lave en linux-partition, og så installere Linux på HD2. Jeg mener selv den laveren menu hvor man kan vælge Win eller Linux.
Avatar billede main Nybegynder
21. januar 2001 - 14:20 #5
hvordan laver jeg en linux partition
Avatar billede engrob Nybegynder
21. januar 2001 - 15:58 #6
Med PowerQuest Partition Magic, eller et lignende program. Der er også nogen versioner af linux, der ikke behøver en linux-partiotion. De kan bare køre på normal FAT.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2002 - 19:45 #7
Det kan sagtens lade sig gøre. Du kan såmænd gøre det på 1 HD.
Det er væsentligt at du installere windows først, da windows ellers vil overtage alt og ødelægge din linux installation.

Du kan læse præcist hvordan du gør ved at hendte bogen "linux - friheden til at vælge" på http://www.sslug.dk/linuxbog. God fornøjelse

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk