Avatar billede prosit Nybegynder
08. januar 2004 - 23:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC med højt støjniveau

Jeg har en Siemens Fujitzu PC Scalero - den har i forhold til andre computere en konstant høj brumme snurre lyd - er det harddisken eller afkølingen- og har i nogle gode forslag til forbedring ?

jeg har kun 20 point tilbage - hvordan får jeg evt. nogle flere point at dele ud af ?
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 23:18 #1
1) Du får 5 points pr. dag - enten du er på eller ej!
2) Bare besvar nogle spm. og tjen points!
3) Betyder (ikke meget), kan noget hjælpe gør de det for 2 eller 5 points
  jeg har endnu ikke læst dit spm. ordentligt, men - kan jeg hjælpe gør jeg
  det! jeg læser det nu.
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. januar 2004 - 23:18 #2
Tag siden af maskinen og hør efter hvor lyden kommer fra.

Tag eventuelt strømmen fra kabinetblæseren et øjeblik...

Hvis det er en blæser kan den udskiftes for små penge

Hvis du vil have point at spørge for må du til at lægge nogle svar på nogle af de andre spørgsmål der er her på E.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 23:45 #3
Som andersenph skriver må du jo PRØVE (Efter bedste evne) at lokalisere, hvor - hvad? Egentlig er der vel 3 -4 ting:
1) Din PSU = altså din strømforsyner - den store hvor alle ledninger kommer fra
2) Din CPU blæser/køler
3) Du kan have blæsere på dit mobo (Motherboard) som sidder på en af de store
  chips på dit mobo
4) Du kan have blæsere på dit grafikkort
5) Endelig er der din Harddisk, som også kan larme og måske skulle du have
  ekstra blæsere i dit kabinet, men det tror jeg ikke du har!

Du kan - med FORSIGTIGHED - stoppe din CPU køler med en finger (ganske kort) og lytte. det samme med grafikkort og evt. kabinet blæsere. Giver det en forskel?
Harddisken kan du ikke stoppe, men lytte til - måske kan der hjælpe at spænde skruerne der holder HDen (med forsigtighed) og ikke overspænde dem!
Men det er nok en af dine blæsere og selv en ny god PSU koster kun ca. 300 så  det er ikke de store beløb vi taler om. De andre koster mindre.
Avatar billede doublejoble Praktikant
08. januar 2004 - 23:47 #4
tjek www.studiedata.dk
Dem kan man ringe til, de ved alt om støjdæmpning og er knald-gode til at forklare hvordan man gør og hvad der lige passer til din maskine.
Avatar billede zhark Nybegynder
09. januar 2004 - 00:41 #5
Prosit>
Absolut ikke fordi jeg misunder at "doublejoble fik points, men du er ny og - lad være med at accepter et svar før det har hjulpet! Det svar er - ikke 5 potter pis værd og en direkte uforskammethed, det vil koste min. 6-1200 i timen, så du har lært noget nu!
Avatar billede zhark Nybegynder
09. januar 2004 - 01:01 #6
doublejoble>
Du har tjent (læs: opstparet) 5000+ points siden 10/8-2000 det er da ok med "hjælp" men skrive at han kan gå til et firma er ikke - (sådan i almindelighed), meningen med experten , det var mere rimeligt hvis DU havde hjulpet! Forstod du den? Jeg kan se du selv, tros 10/8 - 2000 er begynder, men alligevel burde du kunne yde mere end at sige den slags i et sådan spm.
Kan du hygge dig Mvh. zhark
Avatar billede doublejoble Praktikant
09. januar 2004 - 01:24 #7
zhark> gab...

Jeg vil bare gerne hjælpe. Studiedata er hammergode at snakke med.
Du må gerne få de 20 point hvis du mangler
Avatar billede zhark Nybegynder
09. januar 2004 - 02:15 #8
Det gør jeg ikke, hvilket du sikkert vil kunne se på mit site!
Og jeg var ikke flink overfor dig - indrømmet! Men prosit er meget ny og som sådan accepteres et svar meget ofte uanset hvad og, nå - jeg skal i seng, men altså jeg tror godt du tros alt ved at prosit ikke ville spørge her om et svar på at gå til en forretning om et sådan problem, ville du selv det? Synes du det er et værdigt "svar" i et sådant spm. Helt generelt tager alle naturligvis 600 -1200 i timen og hvad mener du de foreslår? Så henvis til en forretning/forhandler i alle spm. OK
Godnat - Mvh. zhark
Avatar billede doublejoble Praktikant
09. januar 2004 - 08:58 #9
Hej zhark

Jeg blev også overrasket over, at prosit gav mig pointene.
Jeg synes også du har givet et godt svar.

Ja, jeg synes det er et værdigt svar fordi jeg har snakket med dem og fået en vældig god vejledning.
Jeg ville selv blive glad for en henvisning til nogen som kan hjælpe mig på en kompetent og venlig måde - og det kan studiedata.
Godmorgen.
Med venlig hilsen
Doublejoble
Avatar billede prosit Nybegynder
13. januar 2004 - 17:26 #10
Hej Zhark og doublejoble -
I har begge været en stor hjælp til at få mit problem løst - Zhark med nogle gode fejlfindingsråd og doublejoble med en henvisning til en forhandler jeg ikke kendte og som har et kæmpe udvalg i blæsere mv samt god vejledning - så mit støjproblem er nu løst via en ny blæser leveret at studiedata. En stor tak til jer begge - jeg har nu fået 25 flere point på min konto og vil også gerne  markere min tak overfor Zhark - så smid venligst et svar.
Avatar billede doublejoble Praktikant
13. januar 2004 - 17:28 #11
dejligt prosit, at du har fået løst dit problem.