Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:44 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Pludseligt problem!

Hey..

Jeg har lige taget min computer fra, for at sætte en ekstra ram blok i, og et andet cd-rom drev. Efter jeg gjorde det, startede jeg op, men der er ingen reaktion på skærmen! Har prøvet, at tage ram og drev fra igen, sætte nyt gfx-kort i + ny skærm, men intet virker... har tjekket alle mulige kabler, men ingen går jo direkte fra gfx-kortet til motherboardet.. Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Rune
Avatar billede bartz Praktikant
08. januar 2004 - 20:48 #1
Har haft det samme problem...Jeg skulle osso til at skifte min RAM blok ud og så da jeg startede computeren op så kommer der bare sort skærm og nogen lyde.... Jeg ved ikke hvad problemet er men jeg tror det er fordi du skal presse dine RAM HELT IND bare press til...jeg har nemligt siddet og presset de ram inde i 15 min ind, tænd, ud ind tænd, ud ind tænd,,, og efter 10 min så startede den .. :D Håber det hjælper...
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:52 #2
hehe... men der kommer ingen lyde, og tror rammen sidder som de skal..
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:53 #3
rammene skulle der stå
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
08. januar 2004 - 20:54 #4
Hvor mange blokke har du siddende, og er de forskellige??

Hvis du har flere blokke siddende, så prøv og nøjes med en af gangen, og prøv derefter og byt ud med en af de andre... Det kunne være en løsning. Jeg har nemmelig selv haft samme problem.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. januar 2004 - 20:54 #5
Det kan være et problem hvis både harddisk og cddrev sidder på samme ide kabel og begge er master. I det tilfælde skal du flytte det ene drev til den sekundære idekabel eller vælge master på harddisk og slave på cddrev. Du finder jumperne bagpå drevene.

Kommer pcén med nogen biplyde ved opstart ? der kan være fejl på rammene...good luck
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:57 #6
gode svar!

nighthawk_junior: der sidder 3 forskellige i.. jeg prøver skiftevis!
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:59 #7
dannyboyd: Der kommer ingen biplyde.. Harddisk og cd-rom sidder på hver sit IDE-kabel.. Tror du da det hjælper at sætte cd-rom drevet til slave, når jeg kun har ét siddende?
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
08. januar 2004 - 21:00 #8
vitaminen : Du kan være uheldig af der er nogle af dine ram, som ikke kan arbejde sammen...
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 21:01 #9
nighthawk_junior: skulle det gøre at skærmen ikke fungerer? Ville mere tro der kom biplyde istedet.. Men ok tester lige.. vender tilbage
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
08. januar 2004 - 21:04 #10
vitaminen : Skærmen var et af mine problemer, men kommer der bip lyde er det næsten helt sikkert noget feljopsætning af Hardware. Har du foresten sat dit cdrom som (slave) eller kører det på sin egen ideport??
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
08. januar 2004 - 21:04 #11
har også haft noget lignende problem.. 2 gange! 1. skulle sætte en en ram blok i min stationære, det gik findt indtil jeg skulle starte den... der skete ikke en skid.. men garantien længe leve! jeg afleverede den til butikken som så ville tage sig af det, og efter utallige tests, sagde teknikkeren at bundkortet var brændt af, sandsynligvis på grund af statisk elektricitet!

2. skulle også sætte ram i... da jeg skulle starte den skete der ingen ting. jeg fandt så ud af at i de frie ram slots, sad der en slags blindplade, og den sad en lille smulle skævt, så jeg trykkede den på plads. og så kørte maskinen igen..

;=] Z-i-G
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
08. januar 2004 - 21:05 #12
z-i-g-m-a : det kunne også være en mulighed...
Avatar billede serverservice Praktikant
08. januar 2004 - 21:07 #13
Eller grafikkortet er ikke hardwarekompatibelt med dit bundkort?
Og hvis de sidder sin idekabel (altså HD og cd) er det ok. Du behøver ikke vælge slave
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 21:10 #14
dannyboyd: det virkede fint inden jeg begyndte at pille ved ram og drev.

Sjovt nok, da jeg startede op igen før, var der lidt biplyde, men så hev jeg rammene ud, så der kun sidder en ram blok i.. Nu er der ingen bip lyde, men skærmen er stadig død! Forstår det simpelthen ikke.. tjekker lige om der sidder en "blindplade" forkert i..
Avatar billede serverservice Praktikant
08. januar 2004 - 21:12 #15
Prøv at starte pcén igen med dit gamle grafikkort. Derefter isæt nye ram - start igen osv altså systematisk - en del ad gangen.
Derefter nyt grafikkort
Din harddisk og cd drev lader du bare sidde i som de er.
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 21:15 #16
hmm... jeg prøvede at børste ram holderne (eller hvad det nu hedder) med en pensel lignende ting, da jeg synes der sad en del støv i.. nu starter den sq op med kun én ramblok.. Men den starter op i bios
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
08. januar 2004 - 21:18 #17
Prøv og vælg "load bios defaults"
og genstart, og se om den ikke starter op. Derefter kan du prøve og sætte en blok mere i...
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 21:18 #18
nu kører det perfekt med alle ramblokkene i.. utrolig hvad lidt støv kan gøre?

Jeg takker.. jeg dele points ok?
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
08. januar 2004 - 21:19 #19
helt fint....
Avatar billede bartz Praktikant
08. januar 2004 - 21:20 #20
Hold da kæft mand ! Var det ikek lige det jeg forslog !!
Avatar billede bartz Praktikant
08. januar 2004 - 21:21 #21
Jeg skrev at du skulle bare presse ind og ud indtil det duede...Jeg sagde da det var da det der var fejlen, men okai da,,, der var ingen der troede på mig ... :D
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 21:23 #22
hehe bartz.. det var jo ikke helt det der var problemet! Hvis jeg pressede mere, ville bunden af kabinettet jo ryge ud :P
Avatar billede bartz Praktikant
08. januar 2004 - 21:24 #23
Ja ja,, men fejlen var da der... Du skulle da bare lige rense lidt mm...
Avatar billede bartz Praktikant
08. januar 2004 - 21:25 #24
De andre forslag da hellere du skulle lige tage det støv væk..De kom med alt muligt IDE kabler mm....