Avatar billede sebastianth Nybegynder
08. januar 2004 - 20:35 Der er 10 kommentarer

Lydløs CPU køler og PSU?

Hey..

Jeg vil gerne have at min computer bliver mere lydløs, og jeg har tænkt mig at starte med at skifte CPU køleren og PSU'en..
Så jeg ville høre om i har nogle forslag til hvad jeg skal købe.. Min cpu er en P4 2.8GHz, og psu'en skal være på min 400w. Eneste krav er bare at det skal være så lydløst som muligt!

Mvh
Sebastian
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. januar 2004 - 20:43 #1
http://www.studiedata.com/front.asp?Fane=SILENT&nFane=Silentvision

Her er nogle gode muligheder til gode priser...
Avatar billede pansertjald Nybegynder
08. januar 2004 - 20:43 #2
jeg her lige købt køler og psu. min psu er en thermaltake silent purepower 480w og min køler er en thermaltake silent viking 2 og jeg har ikke problemer med støj mere og men kan justere psuéns omdrejninger. jeg er fuldt ud tilfreds med mit køb.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
08. januar 2004 - 22:16 #4
Tak for hjælpen... :-)
Avatar billede mmt Nybegynder
09. januar 2004 - 12:46 #5
Kender også nogen som har en silent viking på deres, det skulle også have hjulpet gevaldigt.

eller hvad med at købe en nyt kabinet?
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=509
Det her har jeg købt, og min er rimelig stille.
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2004 - 12:51 #6
silent viking til p4 er rated til max 2.6ghz
Avatar billede mmt Nybegynder
09. januar 2004 - 15:26 #7
så vidt jeg kan se går den op til 3 ghz
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320042
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2004 - 15:34 #8
Kiggede på edbpriser. Det er åbenbart en anden/ældre model de har info for:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637919
Avatar billede pansertjald Nybegynder
15. januar 2004 - 15:50 #9
til chalde: den silent viking jeg har er rated til 3.2+. silent viking 2 er lavet til p4 3.2 +. det er rigtigt at silent viking 1 er lavet til max p4 2.6.
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 16:12 #10
Edbpriser har å¨benbart ikke været så gode til at opdatere/skrive data :-)