Avatar billede axl_rose Nybegynder
08. januar 2004 - 13:59 Der er 1 løsning

Deling på netværk Hjælp!

Hej
Jeg har lige investeret i en router (d-link) jeg har 3 pc'er på inkl. admin-pc. Admin-pc og pc-1 vil gerne se hinanden og man kan dele og printeren kan deles, men pc-2 vil kun gå på internettet ikke andet.

Jeg har prøvet at installere det der i Windows XP hedder mindre kontornetværk, det virker fint på de andre men ikke på den her pc.

Jeg har Norton Antivirus 2004 installeret, kan det have indflydelse
Avatar billede agalion Nybegynder
08. januar 2004 - 17:13 #1
Såfremt din router understøtter NAT, dvs. at den kan uddele ip-adresser til de tilkoblede computere, så skal alle computere bare sættes til automatisk at få en ip-adresse. Når det er gjort, så skulle alle computere gerne kunne gå på Internettet og de skulle også gerne kunne se hinanden. Du kan evt. undersøge hvilke ip-adresser de forskellige computere får (skulle gerne starte med 192.168, 172.16 eller 10.0 - hvis de starter med 169.254, så får de ikke en adresse af routeren). Norton kan have en indflydelse hvis den indeholder en firewall.