Avatar billede erikolsen Nybegynder
08. januar 2004 - 11:43 Der er 3 kommentarer

PC og MAC på samme net

Jeg har en PC med Windows XP og en MAC G4 med OS 8.6.
På internettet har de hver kørt med indbygget modem. Derudover har macén via ethernetkortet og en Friendly net 6 port HUB været tilsluttet 2 printere. Alt OK.
Nu har jeg fået TDC kabel via Motorola Surfboard Modem.
Fik det tilsluttet min HUB - og det virkede på PC,en - en kort stund!!! Prøvede flere samtaler med TDC, som endte i at jeg nu er på USB.
Jeg ville jo gerne have at begge computere kan virke, så derfor har jeg købt en D-link 604. Jeg kan vel nok også få dem tilsluttet ved hjælp af vejledningen??? Med hvad med resten af mit udstyr??? Kan de tilsluttes via de øvrige porte i D-linken? Og kan jeg få PC og MACén til at tale
sammen??
På forhånd tak for svar fra de virkelige eksperter.
Avatar billede webcreator Nybegynder
08. januar 2004 - 11:49 #1
Prøv at kigge på protokollen "Appletalk". Den vil sætte maskinerne i stand til, at "snakke" med hinanden.

Jeg kan desværre ikke give dig yderligere information, da jeg ikke ved så meget om det.

Men google kender da et par howtos, guides mm. om emnet :
http://www.google.dk/search?q=%22Setup%22+AND+%22Appletalk%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede agalion Nybegynder
09. januar 2004 - 11:24 #2
Der er ingen grund til at installere Appletalk, da Mac også bruger TCP/IP.
Avatar billede agalion Nybegynder
09. januar 2004 - 12:10 #3
For at få dem til at snakke sammen, kan du enten installere OS X eller programmet 'DAVE' på Mac'en - det gør Mac'en i stand til at kommunikere med pc'en.