Avatar billede louise_christensen Nybegynder
08. januar 2004 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

slideshow med gif billeder?

Jeg har fået at vide at man kun kan importere jpegs i flash. Kan det virkelig passe?

Jeg vil gerne importere gif billeder med en gennemsigtig baggrund og skifte dem ud dynamisk. Kan det lade sig gøre?
Avatar billede barklund Nybegynder
08. januar 2004 - 11:50 #1
Det er helt rigtigt - det kan man ikke!

Du kan kun loade jpg's dynamisk... Desværre :(
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
08. januar 2004 - 11:59 #2
er det så muligt at give baggrunden en bestemt farve, og give netop denne farve i billedet en opacitet på nul?
Avatar billede barklund Nybegynder
08. januar 2004 - 12:04 #3
Nej du kan ikke have dynamiske billeder med gennemsigtighed i flash...
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
08. januar 2004 - 12:09 #4
ok så er der vist ikke meget at gøre - tak for hjælpen!
Avatar billede barklund Nybegynder
08. januar 2004 - 12:15 #5
Desværre :(

Men tark for points...
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
08. januar 2004 - 12:51 #6
Du kan loade .gif .png osv. dynamisk med www.img2swf.com
Avatar billede myth Nybegynder
09. januar 2006 - 16:50 #7
jeg havde selv samme problem da jeg stod og skulle bruge elementer med transperens... og dynbamisk...

løsningen var lige for hånden... konverter alle billederne til swf og så virker det helt fint
Avatar billede barklund Nybegynder
09. januar 2006 - 17:00 #8
Nu er det jo et meget gammelt spørgsmål - og siden da er flash 8 kommet, da kan hente alle typer billeder - også progressive jpegs, giffer og ikke mindst png'er, der er det absolut bedste format til transperens og andet :)