Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 00:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad for en virker på alle browsere?

Hej

Hvad for en af disse koder virker på _ALLE_ browsere eller er der en anden en der virker?

<meta http-equiv="refresh" content="1;URL=\'index.php\'">

<script>window.location='index.php'</script>
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 00:40 #1
<meta ...> virker på _alle_ browsere ...

<script language="javascript" type="text/javascript">location.href='index.php'</script> virker på alle browsere, som tilhører computere, som er installeret de sidste 8-9 år !-)
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 00:42 #2
Har meta'en ikke sammevirkning som window.location hvis jeg retter 1 til 0?

<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=\'index.php\'">
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 00:43 #3
Hvad for en ville du bruge?
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 00:52 #4
Husk skriv det som et svar :)
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 00:58 #5
Med din escaping af 'erne får jeg en fornemmelse af, at du echo'er al din html-kode, det er uhensigtsmæssigt, echo (eller print !-) kun det, som du har brug for dynamik i:

<?php
echo "Denne variabel er dynamisk: $varDyn"
?>
<meta http-equiv="refresh" content="1;URL=index.php">
<?php
//osv.
?>

For i en almindelig html-kode er den ikke nødvendig (og er faktisk problematisk !-)

-- og jeg ville helt klart vælge at bruge en meta til en direkte redirection '-)
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 01:11 #6
Så jeg skal gøre det sådan?

echo '<meta http-equiv="refresh" content="1;URL=index.php">';
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 01:13 #7
For det er vel lige så godt som?

<?php
echo 'min tekst';
?>
<meta http-equiv="refresh" content="1;URL=index.php">
<?php
echo 'vi køre videre';
?>
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 01:42 #8
Det er præcis det samme !-)

-- bortset fra, at meta-tags _kun_ må forekomme i head-sektionen, så mit eksempel var ikke så godt ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2004 - 03:53 #9
Og så virker meta også selvom brugeren har slået javascript fra....
Avatar billede exp Juniormester
08. januar 2004 - 08:19 #10
hvis du alligevel kan bruge PHP - hvorfor så ikke bruge header('location:index.php')?

Eller er det fordi der skrives noges på skærmen _inden_ viderestilling?

roenving >>
"<script language="javascript" type="text/javascript">location.href='index.php'</script> virker på alle browsere, som tilhører computere, som er installeret de sidste 8-9 år !-)" ... og ikke har javascript deaktiveret... ;-)
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 12:48 #11
Jeg kan ikke bruger header('location:index.php') da jeg har design & tekst over...

Men hvad for en vil i anbefale mig at bruge til f.eks dette eks:

    if($_POST['go']) {
    if($afproevet_paa && $tekst && $vote) {
    mysql_query("INSERT INTO anmeldelser_tekst (tunmaerke_id,motortype_id,model_id,tekst,vote,dato,afproevet_paa) VALUES ('$tunmaerke','$motortype','$model','$tekst','$vote',NOW(),'$afproevet_paa')") or die (mysql_error());
        echo "<script>window.location='index.php?side=anmeldelser&motortype=$motortype&model=$model&tunmaerke=$tunmaerke'</script>";
    } else {
        $empty = '<center><font face="Verdana" style="font-size: 11px;"><b>Alle felterne skal udfyldes!</b></font></center>';
    }

Eller kan man godt skrive sådan i alle koderne som sender brugerne videre til en anden fil? echo '<head><meta http-equiv="refresh" content="1;URL=index.php">
</head>';
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
08. januar 2004 - 12:50 #12
Virker metaen da ikke hvis den ikke er i en <head></head>?
Avatar billede exp Juniormester
08. januar 2004 - 14:14 #13
nopes - men hvorfor ikke bare checke i starten af filen, om der er postet noget? Og så benytte header('location:') der?
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 19:13 #14
>>exp (og nikolajdu !-)

Ha, det virker i browseren, men javascript kan været slået fra, ja !o]

-- og hvis der er en bruger, som har slået javascript fra, er det fordi han er fejlinformeret ...

-- noget helt andet er alle de systemadministratorer og it-afdelinger, som gør det samme, de er bare dumme *g*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2004 - 19:58 #15
roenving - Ok i dag er de fleste bedre opdateret men der har trods alt været script afvikling som har kunne medføre grimme sager.
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 20:41 #16
Ja, nikolaj, du har ret i, at der er nogle, som ikke ved, hvad der er bedst for dem selv ...

Jeg starter simpelthen aldrig (mere !-) en nyinstalleret maskine op til almindeligt brug, hvis ikke _alle_ opdateringer er fundet og installeret ...

-- men jeg ved godt, at der er firmapolitikker, som forhindrer dette, samt offentlige områder, hvor man simpelthen ikke har hardware til at risikere opdatering !o]
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2004 - 21:05 #17
Jeg har lige formateret og proceduren er der ikke tvivl om.

1. Formater
2. Installer windåse
3. Installer norton
4. installer netkort
5. hent virus opdatering
6. gå på winupdate og hent det hele
7. først nu kommer bundkort, netkort og lydkort.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2004 - 21:07 #18
Mangler faktisk en 2.1

2.1 installér zonealarm
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 22:33 #19
Nogenlunde den samme procedure, jeg bruger !-)

-- jeg starter dog ofte (geninstallationer) med en fdisk, så selv bootrecord med garanti er forsvundet !o]
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 23:38 #20
-- og tak for points ;~}