Avatar billede pur Nybegynder
07. januar 2004 - 23:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skrivebordsgenvej er forsvundet??

Jeg har fået det problem at, når jeg peger med pilen i windows XP på evt en mappe, og højre klikker plejer der i den linje der står, send til: Skrivebord (bl.a) men denne Skrivebord genvej er væk , der står stadig nogle genveje til flytbare medier og a disk!! kan man uden vidre få denne (skrivebord)genvej tilbage!?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2004 - 23:18 #1
har du denne i regbasen?

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\S-1-5-21-3454182324-3770422069-3781142407-1004\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603]
"000"="Skrivebord (opret genvej)"
"001"="wing32"
Avatar billede marklab Nybegynder
07. januar 2004 - 23:19 #2
C:\Documents and Settings\"dit usernavn"\SendTo
i denne mappe kan du lave et nyt shortcut til C:\Documents and Settings\"dit usernavn"\desktop (skrivebord)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2004 - 23:22 #3
marklab> Funktionen send til skrivebord (opret genvej) er ikke det du giver løsning på - hvis han gør som du skriver vil han bare KOPIERE filen til skrivebordet - ikke oprette en GENVEJ på skrivebordet til filen. :)
Avatar billede pur Nybegynder
07. januar 2004 - 23:37 #4
John> jeg har den i regbasen, Men der står noget andet i "000" og "001"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 23:38 #5
pur> Du må meget gerne skrive, hvad det er der står i de værdier.. :)
Avatar billede marklab Nybegynder
07. januar 2004 - 23:40 #6
Det har du ret i John S.
Hvad var det du ønskede Pur, at bruge send to funktionen til at flytte filer til skrivebordet eller var det genvejsgeneratoren i send to?
Avatar billede pur Nybegynder
07. januar 2004 - 23:50 #7
Marklab> det at flytte fil til skivebord (sendes til)som der er der når man instalere windows fra ny install. jeg ved ikke hvad årsagen til at den er forsvundet! sammen med ZIP fillen! Selv om jeg reparere windows med geninstalering kommer det ikke på plads! og lægge den helt ned er jo lidt for vildt! pga denne ene ting! :)
Avatar billede jnissen Nybegynder
07. januar 2004 - 23:56 #8
Hvis du har flere bruger, kan du gå til: C:\Documents and Settings\brugernavn\SendTo og tage en kopi af de genveje som du mangler. Dem kan du så sætte ind i din egen mappe. Hvis du ikke har nogen bruger så kan du evt oprette en, og slette den igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2004 - 23:56 #9
Dette er et vildt forsøg...
hent filen her og kopier den ind i mappen sendto (skjult så sæt visning af skjulte filer til) : http://frip.dk/hotpop/Skrivebord%20(opret%20genvej).DeskLink

Vær opmærksom på om navnet på filen er ændret når du henterv den ned...
Avatar billede pur Nybegynder
08. januar 2004 - 00:14 #10
John> Det vilde forsøg virkede!! nu sidder den hvor den skal !! TAK for hjælpen alle sammen!!  ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2004 - 00:36 #11
Må nok hellere svare ;)
Avatar billede pur Nybegynder
08. januar 2004 - 01:19 #12
Ja det håbede jeg du ville!! men nu da du kunne hjælpe med dette kan du så lige svare mig på hvordan jeg får zip-Filen der til alså samme sted som Genvej skrivebord!?  ;-)
Avatar billede kenp Novice
08. januar 2004 - 07:51 #13
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. januar 2004 - 08:19 #14
Hvis det ikke har hjulpet, så skriv i kør boksen: sendto så åbner den , og du kan så tilføje en genvej til en destination som du har lyst til
Avatar billede pur Nybegynder
08. januar 2004 - 17:51 #15
Det virkede!! tak for linket!! dejligt at man ikke skal være mere ireteret på det mere!!! TAK!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2004 - 20:32 #16
Tak for point ;)