Avatar billede backfire Nybegynder
07. januar 2004 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Validere dato

Jeg vil gerne have hjælp til et udtryk der kan validere en dato der kun må optræde i formatet DD-MM-YYYY. Jeg er helt nybegynder indenfor reg. ex. så en mere eller mindre komplet javascript kode vil blive accepteret som et svar.

Har fundet denne på nettet (0[1-9]|[12][0-9]|3[01])[- /.](0[1-9]|1[012])[- /.](19|20)\d\d men hvordan bruger jeg den i et stykke javascript der skal tjekke en form????
Avatar billede roenving Novice
07. januar 2004 - 23:12 #1
Den du har fundet tillader alle kombinationer af mellemrum mellem de forskellige dele af datoen, så hvis du mener det bogstaveligt, at det skal være dd-mm-åååå, så:

function checkDate(dato){
reg =/^(0[1-9]|[12][0-9]|3[01])-(0[1-9]|1[012])-(19|20)\d\d$/;
if(!dato.match(reg)){
  alert("Fejl i dato-format !-)\nEneste tilladte er: dd-mm-åååå");
  return false;
}
Avatar billede backfire Nybegynder
07. januar 2004 - 23:36 #2
Synes ikke det spiller helt for mig.... Kan du se hvor det vælter for mig??

function CheckForm()
{
    var strError;
    var strCheckDate

    strError = "";
    strCheckDate = "/^(0[1-9]|[12][0-9]|3[01])-(0[1-9]|1[012])-(19|20)\d\d$/";

    if(frmAddBooking.inpBooker.value == "")
    {
        strError = "Du skal angive hvem der ønsker at booker";
    }
    else if(!frmAddBooking.inpDate.value.match(strCheckDate))
    {
        strError = "Din Dato overholder ikke det gyldige format (DD-MM-YYYY) f.eks. 24-08-2003"
    }
    if(strError != "")
    {
        alert(strError);
    }
    else
    {
        frmAddBooking.submit();
    }
Avatar billede backfire Nybegynder
07. januar 2004 - 23:38 #3
Fejl fundet... ingen " omkring reg. ex!!!!!
Avatar billede backfire Nybegynder
07. januar 2004 - 23:38 #4
Smid et svar....
Avatar billede roenving Novice
07. januar 2004 - 23:38 #5
Præcis !-)

-- og velbekomme '-)
Avatar billede backfire Nybegynder
07. januar 2004 - 23:53 #6
Og mange tak, selvfølgelig....
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 00:01 #7
-- og jeg takker for points ;~}