Avatar billede marklab Nybegynder
07. januar 2004 - 22:34 Der er 4 kommentarer

Min. 1 års visning, frem og tilbage, af aftaler i outlook2000 ka

Hej

Jeg har problemer med at få vist aftaler mere end én måned tilbage og 9 måneder frem. Kan det virkeligt passe?
Der er mange af mine brugere som skal planlægge mere end et år forud.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man indstiller kalenderen til at vise aftaler f.eks 1 år tilbage og 14 måneder frem ???

Plug-in programmer, Group policies, scripts... alle muligheder er åbne.

Mit setup er win2000 servere/clienter og exchange2000/Outlook2000. Alle servicepacks er installeret.

På forhånd tak
Avatar billede mile Juniormester
08. januar 2004 - 08:11 #1
Det kan du ikke. MS har lavet et design der siger 12 måneder frem og 1 måned tilbage. Mener jeg....jeg tjekker lige...
Avatar billede mile Juniormester
08. januar 2004 - 08:13 #2
MS skriver dette vedr. planlægning frem i tiden...

Uanset hvordan du udgiver dine ledige/optagede tider, kan du ændre, hvor ofte disse oplysninger skal udgives og hvor længe.
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på Kalenderindstillinger.
Klik på Indstillinger for ledig/optaget tid.
Indtast et tal i boksen Opdater oplysninger om ledig/optaget tid på serveren hvert [x] minut, hvis du vil angive, hvor ofte dine oplysninger om ledig/optaget tid skal opdateres på Exchange-serveren eller på en af de servere, der benyttes i de situationer, der er beskrevet nedenfor.
Indtast et tal i boksen Udgiv oplysninger om ledig/optaget tid på serveren for [x] måned(er), hvis du vil angive, hvor mange måneder med oplysninger om ledig/optaget tid der er tilgængelige på serveren. Du kan udgive planlægningsoplysninger om ledig/optaget tid for en periode på op til 36 måneder.
Avatar billede marklab Nybegynder
08. januar 2004 - 11:08 #3
Det er rigtigt nok hvad du skriver. Men det er et svar på hvor langt frem eller tilbage i kalenderen man kan ses af andre som optaget/fri.
Det jeg spurgte om var hvorfor en bruger feks ikke kunne se en aftale i sin kalender fra f.eks feb.2003 eller se frem i tiden til en aftale i maj 2005.
Nu hvor jeg ser det igennem igen, kan jeg se at jeg er blevet misledt af de "highligt" markeringer outlook laver. De stopper nemlig ved udgangen af okt2004 (dags dato er 8jan2004).
Men selvom highlight forsvinder af en eller anden grund, så er aftalerne der stadig. Dvs folk kan godt se aftaler som er ude over nævnte intervaller, men det er ikke markeret i oversigten så de er nødt til at åbne hver eneste dag for at checke.
SÅ spørgsmålet bør gå på om det er muligt at udvide den periode som outlook laver markeringer i ???
Avatar billede mile Juniormester
08. januar 2004 - 11:55 #4
Den med en måned tilbage er jeg helt sikker på ikke kan ændres for jeg har tidligere set en Technet arktikel hvor MS beskriver at det er "By design" - omkring det andet så ved jeg da ikke. Har lige installeret den nye TN CD men har ikke haft tid til at forske i det. Jeg vender lige tilbage...når jeg får lidt luft..