Avatar billede sstp Nybegynder
07. januar 2004 - 21:19 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Popup, uden man er på nettet

Davs..

Hmm selvom jeg ikke sidder på nettet, så popper der alligevel en eller anden tilfældig popup reklame op på min computer.. Ved virkelig ikke hvordan og hvorfor..

Men, tænkte på om det måske var muligt at fjerne denne popup?
Mit Spybot Search and destroy fjerner nogle cookies, men det hjælper intet. Og min Norton antivirus 2002 finder ingen virusser.. Begge er fuldt opdateret..

Nogle der kan hjælpe måske? :)

//Ssstp
Avatar billede phpwiz Nybegynder
07. januar 2004 - 21:26 #1
hijackthis
adaware
Avatar billede arlet Juniormester
07. januar 2004 - 21:34 #2
Slå tjenesten messenger fra http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#messenger

Direkte klik til Shot the messenger : http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Avatar billede arlet Juniormester
07. januar 2004 - 21:35 #3
Det er helt sikkert den der driller dig. Tryk på det nederste link og følg vejledningen, så slipper du af med problemet
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2004 - 21:36 #4
Godt "svar" ramlev, det skal nok hjælpe, er der en der er ude efter billige point?
Avatar billede agalion Nybegynder
09. januar 2004 - 12:00 #5
Hvis det ikke er en 'Messenger-popup', så se om der står et navn eller noget i pop-ups'ne, og så søg efter det i din registeringsdatabase, kørende processer eller installerede programmer.
Avatar billede sstp Nybegynder
11. januar 2004 - 12:09 #6
Det er en forskellig popup som popper op.. Nogen gange er det den der som I sikkert også selv har set, en lyseblå skærm og så står der noget med et eller andet windows cleaner..
Andre gange, er det en popup, som ligner et dos vindue, og så anbefaler det, at man skal hente en Browser Cleanser....

Sådan noget lort er det..
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2004 - 12:51 #7
Svar: arlet
Har du gjort det?
Ellers er det den hårde vej:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede sstp Nybegynder
13. januar 2004 - 22:34 #8
Her er listen så.. :)

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\DC++\DCPlusPlus.exe
C:\Programmer\ShareMonkey\Speedup.exe
C:\Programmer\Kazaa Lite K++\Kazaa.kpp
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\Nikii\Lokale indstillinger\Temp\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.searchwww.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.street-racing.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.searchwww.com/bar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.searchwww.com/search.cgi?s=%s
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\RECYCLER\NPROTECT\00022754.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Norton System Doctor.lnk = C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
O4 - Global Startup: Search.vbs
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {5D9E4B6D-CD17-4D85-99D4-6A52B394EC3B} (WSDownloader Control) - http://www.webshots.com/samplers/WSDownloader.ocx
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20031216/qtinstall.info.apple.com/mickey/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {BF4FC0C7-4387-4D18-AD86-DF33DDDE33C7} - http://hot.activebuddy.com/catalog/smarterchild/websetup.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
13. januar 2004 - 22:57 #9
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.searchwww.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.searchwww.com/bar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.searchwww.com/search.cgi?s=%s
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Search.vbs
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O16 - DPF: {BF4FC0C7-4387-4D18-AD86-DF33DDDE33C7} - http://hot.activebuddy.com/catalog/smarterchild/websetup.cab

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
C:\Programmer\DC++\DCPlusPlus.exe

---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede sstp Nybegynder
01. februar 2004 - 19:54 #10
Sådan .. Nu har jeg gjort det.. Undskylder ventetiden...

Den nye liste ser følgende ud:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Sysmnt\ssmgr.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\PeerGuardian\PeerGuardian_1.99b_pr12.exe
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Documents and Settings\Nikii\Lokale indstillinger\Temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.street-racing.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinService32] ssmon
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [CM-SmWizard] C:\WINDOWS\System\SmWizard.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\Programmer\PeerGuardian pr13-6\PeerGuardian_1.99b_pr13-6.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Norton System Doctor.lnk = C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash5r42.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 21:21 #11
Gå i tilføj/fjern programmer, fjern Incredimail og MessengerPlus, genstart og ny logfil.
Avatar billede sstp Nybegynder
02. februar 2004 - 14:17 #12
Arh behøver jeg det? De der popups var der nemlig også før jeg installerede incredimail og msnplus..
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2004 - 17:20 #13
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
Skal lige fixes, så er du ren.
Er problemet løst?
Avatar billede sstp Nybegynder
05. februar 2004 - 10:50 #14
Jeg har ikke fjernet de der sidste tre ting som er blevet skrevet. Men ja, problemet er løst, så en af de ting jeg har fjernet var årsagen.. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. februar 2004 - 08:57 #15
Godt, tak for point.*S*
Avatar billede jvi Nybegynder
09. februar 2004 - 10:49 #16
Jeg har lige haft samme problem. Ifølge min virusscanner er det filen search.vbs
[O4 - Global Startup: Search.vbs]
som er problemet.
Jeg kan se at den ligger i den første logfil, men er fjernet i den næste.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. februar 2004 - 10:52 #17
Jvj>>Så opret et spørgsmål, og følg vejledningen, så skal jeg nok rense den for dig.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jvi Nybegynder
10. februar 2004 - 07:38 #18
Tak for tilbudet fromsej, men jeg har selv fjernet den.
Jeg ville bare fortælle hvilken fil, der var skyld i problemet.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. februar 2004 - 18:02 #19
Jvj>>Det er en coolwebsearch afart du har fjernet, så kør lige det her tool:
Hent cwshredder her:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/junk/CWShredder.exe
Kør programmet, tjek for updates, luk alle vinduer, undtaget cwsschredder, klik på Next, den scanner nu, når den er færdig klik på Fix, klik på Exit.
Derefter genstart, og en ny hijackthislog.