Avatar billede connaissance Nybegynder
20. januar 2001 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

slukke for computeren?

Jeg har for nylig formateret min Pc, og geninstalleret relevante programmer.
Nu er mit problem imidlertid, at computeren ikke kan lukkes automatisk ned længere (normalt når man i win98 beder om at få slukket comp. foregår resten automatisk). Jeg har ikke set anden udvej end blot at slukke for skidtet når billedet \"windows lukker\" (med win98 logo i baggrunden) har stået et stykke tid. Nogle gange - ikke altid, betyder dette, at jeg må køre scandisk for at komme igang igen.
Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor mit system opfører sig sådan, og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede zed_one Praktikant
20. januar 2001 - 22:38 #1
directx isue..prøv at genstarte computeren igen og når den er helt inde i windows...så luk den ned..det kan godt være at det vil fjerne problemet igen
Avatar billede srhansen Nybegynder
20. januar 2001 - 22:43 #2
Jeg syntes det virker bekendt. Netop denne fejl skyldes ofte en konflikt i hardwaren for computeren. Har du tjekket under system egenskaber at der ikke er en konflikt evt. lydkort og PCI-bridge der deler samme adresserum, eller 2 enheder der deler samme interupt ?
Avatar billede teknik Juniormester
20. januar 2001 - 22:43 #3
Der skulle være hjælp at hente her:
http://support.microsoft.com/support/default.asp?PR=w98&FR=0&SD=GN&LN=EN-US

mvh :-)
Teknik
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
20. januar 2001 - 22:48 #4
Gå til Menuen Start og Kør: Msconfig

Under bjælken Avanceret kan du deaktivere Hurtigt lukning af computeren.

Dette hjælper i 95% af tilfældene.

/Dr_Scoop
Avatar billede martens Guru
20. januar 2001 - 22:52 #5
teknik har ret .... det er en BUG i w98 !

Så besøg MS !

en w2k bruger ....

mvh martens
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 23:33 #6
Der er noget, som er gået galt under installationen. Har selv prøvet at sidde ved en sådan pc på et kursus. Ved den hed det nyinstallation af windows, så virkede det hele igen. Det er det bedste middel istedet for at sidde og lappe på noget. ;o)