Avatar billede fist3r Nybegynder
07. januar 2004 - 18:37 Der er 14 kommentarer

Seagate 120 gb fejl?

Hej.

Min Seagate 120 gb, som klikker et par gange, er ved at tage overhånd. Jeg prøver på at slette noget fra den, kan godt slette men den trækker bare ikke gb fra.

Hvad kan det mon være.?
Avatar billede fist3r Nybegynder
07. januar 2004 - 18:43 #1
Kan det ikke være en Windows fejl? - Før havde jeg 320 mb plads, nu da jeg prøvede og ligge en fil over, på cirka 200 mb, havde jeg kun 120 mb efter sletningen
Avatar billede zhark Nybegynder
07. januar 2004 - 18:45 #2
Ofte ser man først resultatet efter genstart, men husker du også papirkurv? og selvfølgelig Temp og internet-files (Temp filer ryger jo i papirkurv)
Avatar billede zhark Nybegynder
07. januar 2004 - 18:49 #3
320mb plads? Det må da så være på en partition, for det er helt galt hvis det er din OS partition
Avatar billede lippe Nybegynder
07. januar 2004 - 19:13 #4
slet i din parpirkurv også, så får du mere plads
Avatar billede fist3r Nybegynder
07. januar 2004 - 19:24 #5
zhark: Jeg har gjort alt det som du skriver.
zhark: Hmm. Sig ikke at jeg skal slette partitionen.
lippe: Det har jeg gjort, masser af gange.

Har lige prøvet en diskdefragtmentering, har prøvet med vis rapport. Den viser nogle filer, som den IKKE defragtmentere, det er nogle filer, lavet mellem dec. 28 og så nu.
Avatar billede fist3r Nybegynder
07. januar 2004 - 20:42 #6
Ville meget gerne have noget hjælp.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. januar 2004 - 22:19 #7
Har været et smut ude! Nej da jeg siger bestemt ikke du skal slette partitionen, men vil egentlig gerne høre hvorledes HDen er partitioneret, og hvilket drev det så drejer sig om.
De 320MB (fri) er jo kun ca. 0,3% af din disk, og jeg kan ikke forestille mig der kan være tale om en partition hvor dit styresystem ligger på? Du må vel have en hel del plads et andet sted.
Avatar billede fist3r Nybegynder
07. januar 2004 - 22:21 #8
zhark: Jeg har fundet fejlen, det var norton antivirus. Har nu 30 gb i alt (mere) :D
Avatar billede zhark Nybegynder
07. januar 2004 - 23:24 #9
Gider du skrive hvad du mener Norton (skulle) lave? Man kun måske lære noget :)
Avatar billede fist3r Nybegynder
07. januar 2004 - 23:29 #10
zhark: Jeg ville selv mene det er en lidt pinlig situation det her. Norton har sin helt egen klamme grimmme papirskurv (i hvertfald i 2004). Der havde den langt cirka 30 gb, som jeg hele tiden har prøvet og slette, kunne jo ikke forstå det. Fik så afvide af en fyr, at jeg skulle højreklikke på min papirskurv og vælge tøm papirskurv med norton (Havde bare gjort det mange gange - Bare ikke MED NORTON) Det gjorde jeg så, fik 30 gb.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 00:15 #11
Fatter ikke en "dyt" har selv norton 2004 - har hørt en del ??** om Norton 2004 men netop ikke fattet en brik. hvor/hvordan fremkommer MED NORTON?
Lige før du skal have points af mig, men jeg vil virkelig gerne høre bare lidt mere om "MED NORTON" har været igennem alt i Norton.
Avatar billede fist3r Nybegynder
08. januar 2004 - 00:19 #12
zhark: Opret et spørgsmål hvor jeg kan modtage de points så :D Ej, spøg til side.

Nu skal du høre:

Prøv og lav en kopi af en af dine største filer, lav den på eks. d drevet hvis du har sådan et. Efter du har lavet en kopi, prøv og læg mærke til "Ledig Plads" EFTER du har slettet denne fil placers den over i papirskurv ( ikke alm. men nortons, også efter SHIFT+DEL ). Tøm så Papirskurv med Norton (Højreklik og purge et eller andet). Efter du har gjort det, kan du nok se hvad jeg mener.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. januar 2004 - 01:16 #13
Glem det, jeg kan ikke hverken med arme eller ben få blandet Norton ind i en sådan sag, eller finde en "Norton papirkurv"... glem det :)
Avatar billede fist3r Nybegynder
08. januar 2004 - 02:23 #14
zhark: Så har du vist ikke den samme udgave som mig :D