Avatar billede or.han Nybegynder
07. januar 2004 - 15:28 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Valg af et emne til: Engelsk-projekt

Hej
Jeg skal finde et emne, og der er ikke et hovedemne. Det kan være alt mellem himmel og jord.
  Jeg kan slet ikke komme på et interessant emne, som jeg ikke har haft. Jeg vil selv ikke have et emne indenfor noget med IT eller noget lign. Det skal jo være noget som andre vil høre.
  Den som foreslår det emne jeg vælger, får 50 point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 15:30 #1
Krigen mellem katolikkerne og protostanterne i Ireland.. de dræber hinanden selvom der religion siger at man ikke må slå ihjel..
Det synes jeg er et interessant emne :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 15:30 #2
.. og så kan du komme ind på andre ting i Ireland.. f.eks. IRA.. osv..
Avatar billede proff Nybegynder
07. januar 2004 - 15:33 #3
Eller skriv om Englangs deltagelse i krigen for at fange Sadam Hussein, hvordan det er gået ud over blair og hans politiske liv osv !-)
Avatar billede willsonn Nybegynder
07. januar 2004 - 15:51 #4
Hvad med at skrive om den engelske fodboldkultur?
Det kunne være noget om hvad der trækker så mange tilskuere - også til kampe langt nede i divisionerne. Englændernes store hang til øl på pub før fodbold.

Hooliganisme kunne også være indgangsvinklen. Hvornår og hvordan startede det? Hvad driver folk til at blive hooligans/ultra fanatiske fans? Er det det engelske samfunds skyld? Den lave levestandard/dårlige lønninger eller bare en indgroet tradition? Hvad gør man for at komme det til livs i fremtiden?

Jo, jeg mener der er meget at tage fat på i det emne - og så er der vidunderligt meget materiale om det på nettet!
Avatar billede or.han Nybegynder
07. januar 2004 - 17:04 #5
emner som det ikke skal være:
noget med sport
noget med it
noget med usa og racisme

og emnet behøver ikke at have noget med england at gøre? det kan være om personer, begivenheder, lande osv
Avatar billede or.han Nybegynder
07. januar 2004 - 17:05 #6
emnet skal heller ikke være alt for stort. bare sådan mellem vil være godt. vi har kun 2 uger til det.
Avatar billede jonas_m Nybegynder
07. januar 2004 - 18:39 #7
Kloning/gensplejsning ?
Avatar billede or.han Nybegynder
07. januar 2004 - 20:05 #8
hmmm jeg vil ikke have tekniske fag. det bliver ret kedeligt i længden.
den kan være indenfor historie, berømte personer, begivenheder, teorier, verden...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 20:32 #9
Jeg vælger "Krigen mellem katolikkerne og protostanterne i Ireland" igen.
- Her er et svar.. hvis du ikke mener at du kan bruge det, afviser du det bare ved pointuddeling.. det sker jo automatisk, når du accepterer et andet svar.. :)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. januar 2004 - 22:08 #10
irland.................
Avatar billede willsonn Nybegynder
08. januar 2004 - 16:05 #11
OK...jeg har et andet forslag.

Skriv om poplegenden Michael Jackson. Det er da et emne der er masser af kød på. Begynd fra starten og beskriv hvordan han langsomt er kommet længere og længere ud. Du kan evt. tage udgangspunkt i medieverdenen - hvad er sandt, og hvad er falskt? Manden er et lysende eksempel på hvad stjernestatus kan føre med sig. Drag evt. paralleller til andre kendte, der er kommet på glatis.
Jo, jeg mener du kunne tage mange indgangsvinkler, hvis du valgte at skrive om "The King of Pop"
Avatar billede or.han Nybegynder
12. januar 2004 - 18:11 #12
hmm er der ikke flere som bare havde et fantastisk projekt, som de kunne anbefale
Avatar billede or.han Nybegynder
14. januar 2004 - 16:06 #13
jeg valgte om "menneskets udvikling/historie"
ellers tak for jeres forslag