Avatar billede eliot Juniormester
07. januar 2004 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor tager det så lang tid når jeg åbner "Denne Computer"

Hvorfor tager det så lang tid når jeg åbner "Denne Computer"?

Det er som om der søges efter nogle drev der ikke findes eller lignende. Ligegyldig hvad, så går der meget lang tid hvor lommelygten er på skærmen og inden informationerne kommer.

Hvad er der galt ?
Avatar billede powerade Nybegynder
07. januar 2004 - 15:20 #1
Er din computer en del af et netværk?
Har du evt. en gammel cd siddende i et af drevene?
Har du et antivirus program?
Avatar billede exellenze Nybegynder
07. januar 2004 - 15:24 #2
Det kan være fordi du har et ældre cd-rom drev - de har en tendens til at tage lidt tid om at tjekke om der er nogen cd i drevet. Har samme problem på min computer, men det sker kun første gang efter reboot, så er ikke det helt store problem.
Avatar billede hitmaxx Nybegynder
07. januar 2004 - 15:24 #3
Jeg er også lidt interesseret i at vide hvilket styresystem du har??
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2004 - 15:26 #4
fejl-søgnings ide`
system i kontrol panel-hardware-enehåndtering,højre klik på hardwaren.
deaktiver cdrom drevene i enehåndtering,og derpå netkort genstart.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 15:27 #5
hitmaxx> hmmm...  "Eksperten : Styresystemer : Workstation : Windows XP" :)
Det kan være at den søger efter printere på netværket.. det er noget man selv skal slå fra..
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. januar 2004 - 17:12 #6
søg efter netværksprintere  http://firewalker.1go.dk/folder.jpg
Avatar billede eliot Juniormester
07. januar 2004 - 20:49 #7
Thesurfer: Du har helt ret det er selvfølgelig XP jeg bruger :-)
CP1: Har fulgt dit råd, det gav ingen forskel
Xou: Jeg har haft begge CD/DVD drev fysisk demonteret og afinstallerede, men det var mindst lige så langsomt.
Exellenze: Se Xou
Powerade: Ja, jeg har op til 4 computere i netværk og ja jeg bruger Norton antivirus 2002.
Avatar billede eliot Juniormester
07. januar 2004 - 20:50 #8
By the way. I Windows Stifinder er det også nogen gange helt vildt langsomt når jeg eksempelvis laver et højerklik på en tilfældig fil.
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. januar 2004 - 08:57 #9
Hvis du ogå har problemer med- kopier -sæt ind, kunne det tyde på "snavs"
Avatar billede eliot Juniormester
11. februar 2004 - 21:10 #10
Det er blot et spørgsmål om at få ryddet op i de personlige Lokale indstillinger. Højreklik på start, klik på åben, gå et niveau op, gå ind i lokale indstillinger, gå ind i temporary internetfiles og slet alt, tilsvarende for temp folderen. Når det er gjort så kører det bare kanon :-)