Avatar billede dresen Nybegynder
07. januar 2004 - 14:25 Der er 16 kommentarer

dvd afspiller til musik cd/dvd med mp3 ?

Hej allesammen (håber jeg kan spørge her).

Jeg vil gerne købe en ny cd-afspiller. Så tænkte jeg at jeg kunne lige så godt købe en dvd-afspiller som også kunne spille mp3-filer. Det kunne være sjovt at kunne brænde 4.7gb mp3-filer og høre dem på sit anlæg inde i stuen.

Men en dvd-afspillers primære funktion er jo normalt at vise film, og så kan de også spille musik som noget ekstra. Jeg vil gerne vide hvilken som er god som musikafspiler. Jeg tænker ikke på lydkvalitet, men på at den f.eks. gerne må starte hurtigt ligesom en normal cd-afspiller og have features så som random/shuffle.

Den skal slet ikke være tilsluttet et tv, dvs. man skal kunne betjene den uden tv. Den må f.eks. gerne vise titel (id3 tag) på lcd displayet.

Jeg fandt en der hedder JVC XV-N33 hvor specsne siger:
Video DVD, DVD-R, DVD±RW (video format), CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), digital photos (JPEG on CD-R/RW)

Når man læser det ser det umiddelbart ud som at den ikke kan spille dvd skiver med mp3-filer. Hvis man vil spille mp3-filer på den skal det være på cd-r/rw.

Er der nogen her der kender en dvd-afspiller der er egnet som musikafspiller, der kan spille dvd skiver med mp3 filer og som kan betjenes til musikbrug uden tv?

På forhånd tusind tak!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. januar 2004 - 14:29 #1
Jeg købte i sidste uge en Kiss DVD dp-330 til 799 (normal pris 899) og den kan sagtens afspille mp3 og almindelige cd'er. Og da den har 5-1 lydsystem, er den nem at slutte til og mulighed for sourround.

www.kiss-techology.com
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. januar 2004 - 14:34 #2
Forkert link -> http://www.kiss-technology.com/

Den jeg har købt er en ældre udgave: http://www.kiss-technology.com/?p=dp330&v=users

Det smarte ved kiss er at man kan updatere fireware.
Avatar billede dresen Nybegynder
07. januar 2004 - 14:57 #3
Jeg kan ikke se på billedet om den har lcd display. Har den lcd display og kan man navigere på en mp3-cd på lcd displayet? (dvs. betjene den helt uden tv).

Kan den afspille dvd-+rw med mp3 filer på?
Skal mp3-filerne ligge i roden, eller kan man inddele dem i mapper som man så vælger når man afspiller?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. januar 2004 - 15:20 #4
Den har et display ja - men du kan ikke navigere uden tv, men de mener jeg at man kan på nogle af de nyere modeller.

Har jeg ikke prøvet, men det kan jeg ikek se hvorfor den ikke skulle kunne. Står jo bare at den kan håndtere mp3, så er mediet vel lige meget.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2004 - 00:25 #5
Der er stor forskel på om din dvd-afspiller kan spille mp3. Fordi den kan håndtere cd'er med mp3, er det ikke sikkert, den kan håndtere DVD med mp3-filer. Men det kan kun komme an på en prøve :-). Så det er en af de ting, du bør undersøge, inden du køber en, hvis det er det, der er din interesse.
Norbert.
Avatar billede dresen Nybegynder
08. januar 2004 - 10:55 #6
Du har helt ret norbert.

Men jeg ved stadig ikke hvilken jeg skal vælge. Findes der ikke en homepage med en liste over alle dvd-afspillere med følgende info:

- kan den spille dvd-+rw med mp3 filer.
- hvor hurtigt går der fra en musik cd/mp3 dvd kommer i til den spiller.
- kan den betjenes helt uden tv. dvs. vælge mp3 på lcd displayet.

(måske er det bare mig der har lidt underlige behov :)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2004 - 12:24 #7
http://www.fi.dk/test/avudstyr/dvd_2003/billedkvalitet/
Har læst lidt her om dvd-afspillere, og det fremgår tydeligt, at du skal undgå f.eks. kiss, fordi den har for dårlig lyd. De anbefaler på lydsiden at du køber en panasonic. Men det kan du selv læse dig til. Jeg leder videre :-)
Norbert.
Avatar billede tcolsen Nybegynder
10. januar 2004 - 21:18 #8
hej
.ang en fed afspiller Thule audio:http://www.thule-audio.dk/ lidt dyr måske, men den har alt hvad man ønsker.
tco
Avatar billede dresen Nybegynder
12. januar 2004 - 22:56 #9
Var lige nede i hifiklubben og spørge lidt.
Men ham manden i butikken mente ikke at der fandtes en afspiller der kunne leve op til alle kravene :( meeen det må da være muligt at finde en dvd-afspiller der kan betjenes uden tv (via lcd), og som kan spille dvd-skiver med mp3 filer på?

Ellers skulle man måske købe et lille fladskærmstv og lægge oven på dvd-afspilleren eller sætte på væggen over :)
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006FXF2/104-8504004-1442357?v=glance
men så koster det jo lige pludselig ca. 3000 ekstra, så det går nok ikke. Måske hvis det kunne fås til 1000-1500.
Avatar billede dresen Nybegynder
13. januar 2004 - 17:29 #10
Måske det er en skør ide.

Men hvordan spiller i andre mp3 filer i stuen (dvs. ens arbejdscomputer står i et andet rum)? Hvis man sætter en lille mp3 computer op skal den jo bruge tid på at starte når man skal høre musik. Har i så en ipod oven på jeres anlæg, eller hvad ?
Avatar billede tcolsen Nybegynder
13. januar 2004 - 21:04 #11
Thule har en afspiller der kan afspille mp3,der er et lcd display , så du ikke behøver at tænde tv.
Avatar billede dresen Nybegynder
14. januar 2004 - 00:19 #12
Jeg har kigget i brochurerne og manualerne på http://www.thule-audio.dk/downloads.htm
og jeg kan ikke se der står noget om at den kan spille mp3.. men det kan den?

Har kigget på DVD250/DVD250B.
Avatar billede tcolsen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:33 #13
hej dresen
yep :http://www.thule-audio.dk/pdf/DVD250um.pdf. side 12/13
tco
Avatar billede tcolsen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:42 #14
der er bare et problem , jeg kan ikke finde ud af om den tager mp3, og så er den i øvrigt hundedyr
tco
Avatar billede dresen Nybegynder
16. januar 2004 - 02:29 #15
Nu fandt jeg en dvd-afspiller der reklamerer med at den kan afspille dvd med mp3 filer: http://www.amitech.dk/support/supportbasen/artikel_soeg.asp?aid=2556&funktion=vis

Men "On-screen MP3 brugerflade med filnavn" betyder nok at der ikke er så meget ID3 tags på lcd displayet. Ville være rart at kunne betjene den uden tv.
Avatar billede tcolsen Nybegynder
16. januar 2004 - 16:42 #16
hej dresen
osd betyder on screen display , altså fjernsyn
tco