Avatar billede hyperactive Nybegynder
07. januar 2004 - 11:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Cookies, som virker på højt beskyttelsesniveau

Hvis cookie indstillingerne i Internet Explorer er sat til højt niveau, blokeres for cookies, der ikke har en kort beskrivelse til beskyttelse af personlige oplysninger og cookies, der bruger personlige oplysninger uden udtrykkeligt samtykke...

Spørgsmålet er så... Hvordan laver man cookies, der fungerer når niveauet er sat til højt???
Avatar billede don_nigger Nybegynder
07. januar 2004 - 11:55 #1
:-) godt spørgsmål!

Lytter med
Avatar billede repsak Nybegynder
07. januar 2004 - 12:10 #2
det kan du ikke... hvis du kunne så var der jo ingen idé med at sætte sin firewall på higl-level :-)
Avatar billede hyperactive Nybegynder
07. januar 2004 - 12:17 #3
Repsak... Der står jo netop i forbindelse med indstillingen høj, at hvis cookien har en beskrivelse af politikken og hvis brugeren samtykker, så kan man bruge cookies....
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2004 - 12:34 #4
Det korte svar er som repsak siger - can't be done.

MEN, prøv med en session cookie (ikke afprøvet - men jeg vil tro du kan bruge det).

En sådan vil _normalt_ bypass'e brugerens sikkerhed.

(session cookie: cookie som ikke udløber og kun er valid for session'en)
Avatar billede hyperactive Nybegynder
08. januar 2004 - 08:59 #5
Hvad siger i så til mellemhøjt niveau??? Skal man helt ned på Mellem niveau for at man kan bruge cookies.... Hvorfor i alverden findes Mellemhøjt og Højt niveau så?????
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2004 - 09:06 #6
Fordi det er ikke alle der har lyst til at deres computer er mere eller mindre pivåben - groft sagt :) - det er ikke op til dig - men til brugeren.

Men har du prøvet session cookies?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
08. januar 2004 - 09:12 #7
pelkjaer.... I know, men jeg mener man må jo på en eller anden måde kunne lave cookies, som fungerer på disse niveauer.... ellers kunne man jo ligeså godt slå cookies helt fra....

Jeg har ikke prøvet med session cookies, fordi jeg ikke kan bruge dem i dette tilfælde
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2004 - 09:17 #8
Jamen det kan man ikke. Og der er da også en del der slår cookies permanent fra.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
08. januar 2004 - 09:27 #9
Okay.... Kan nogen så svare mig på, HVORFOR har Microsoft lavet 3 niveauer - Mellemhøj - Høj og "slået fra", hvis de alle 3 har præcis den samme virkning?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2004 - 09:42 #10
Det har de jo heller ikke?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
08. januar 2004 - 11:38 #11
pelkjaer... Hvad er forskellen så på de tre.... Hvis man ikke kan lave cookies, som accepteres af mellemhøj og høj - så svarer det vel til at cookies er slået helt fra.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. januar 2004 - 12:06 #12
Du kan godt lave cookies til mellemhøj. Det er højst 3.part cookies du har problemer med.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
08. januar 2004 - 21:19 #13
Kan du så gi' mig et eksempel på en cookie, der fungerer på mellemhøjt niveau... I så fald får du pts.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
09. januar 2004 - 09:12 #14
<script language="C#" runat="server">
void Page_Load(Object sender, EventArgs E) {
    if (Request.Cookies["prefs"] == null) {
        HttpCookie cookie = new HttpCookie("prefs");
        cookie.Values.Add("ForeColor","#ff0000");
        cookie.Values.Add("BackColor","#cccccd");
        Response.AppendCookie(cookie);

    }

String GetStyle(String key) {
    HttpCookie cookie = Request.Cookies["prefs"];
    if (cookie != null) {
        switch (key) {
            case "ForeColor" :
                return cookie.Values["ForeColor"];
                break;

            case "BackColor" :
                return cookie.Values["BackColor"];
                break;
        }
    return "";
}
</script>
<html>
<head>
<style type="text/css">
body {
    background-color: <%=GetStyle("BackColor")%>;
}
h3 {
    color: <%=GetStyle("ForeColor")%>;
}
</style>
</head>
<body>
<h3>Cookie eksempel</h3>
</body>
</html>
Avatar billede burningice Nybegynder
09. januar 2004 - 16:08 #15
hyperactive.dk>> nu er det jo også andet, end kun lige cookies at de forskellige sikkerhedsniveauer står for...  !
Avatar billede hyperactive Nybegynder
29. april 2004 - 16:41 #16
Lukker dette... uden løsning :/