Avatar billede -sippo- Nybegynder
07. januar 2004 - 02:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke slet mappe som er en fil!

Har en mappe jeg ikke kan slette.
jeg har prøvet at slette den i reperations konsolen, fejlsikret tilstand, som adminitrator, i msdospromt, gennem en ftp client og så har jeg os prøvet gennem nero..
intet resultat
jeg får enten fejlen
"det er ikke muligt at slette fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses." eller " den angivet fil blev ikke fundet"
jeg kan flytte mappen rund som jeg vil, så længe det ikke er over på et andet drev.
JEg kan også oprette og slette filer i mappen.
Nå jeg ser i mappens egenskaber behandler windows den både som en fil og en mappe.
det hele er ntfs og køre xp-pro mappen hedder
"Great_Teacher_Onizuka.Lesson.42.[G.F.O].ShareReactor.avi"

håber nogle kender svaret.
Avatar billede -sippo- Nybegynder
07. januar 2004 - 02:15 #1
lille update:
kan heller ik omdøbe, ændre på dens egenskaber eller overskrive den. hvis jeg kopiere mappen og sætter ind samme sted(overskrive den) så oprettes der bare en ny mappe med samme navn, men som godt kan slettes
Avatar billede -sippo- Nybegynder
07. januar 2004 - 02:32 #3
desvære. den tror det er en mappe og vil ik slette den.
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. januar 2004 - 04:52 #4
her er endu en metode (ved ikke om du har prøvet den)

1:åben command promt vindue , naviger frem til biblioteket hvor den pågældende mappe ligger ,åben taskmanager ,afslut explorer , slet den pågældende mappe fra command promt vinduet med kommandoen:
del mappenavn eller filnavn
nu har du to vinduer åbne , taskmanager og command promt , i taskmanager vælg>file>new task
skriv explorer og windows er kørende igen :))

du ka osse prøve med commandoen rd /s eller rd /q istedet for del
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. januar 2004 - 06:08 #5
Ellers op i funktioner-mappeindstillinger-vis-flueben i- miniaturer skal ikke cachelagres
Avatar billede nva Praktikant
07. januar 2004 - 07:55 #6
Klip filen og placer den i din skraldespand, derefter tøm skraldespanden. Det virker sommetider.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2004 - 10:28 #7
hvem står som ejer af den fil/mappe?

Ku' jo være at du skulle overtage ejerskabet, så er det muligt at slette den efterfølgende.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2004 - 11:51 #8
Det stinker langt væk af snavs.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2004 - 12:26 #9
Lav en ny mappe og sæt så din uslettelige mappe/fil derind. Opret et tomt textdokument i samme mappe. Marker så textdokumentet og "uslet"-mappen og tryk på delete.
Avatar billede -sippo- Nybegynder
07. januar 2004 - 16:37 #10
okey..
magictouch -> er på
nva -> har jeg prøvet, laver bare vrøvl nå jeg skal tømme den
retaxes -> jeg "ejer" den
fromsej -> ik spyware. det jeg ret så sikker på.
catbody -> kender den godt. virker godt med ikke hele avi, filer. men ik denne gang

men men men det os lige meget. jeg lage den ind i en mappe "temp" og kunne slette den fra cmd med rmdir /s /q.. ved ik helt hvorfor.. men nu er den da væk..
og juhu for det..
så læg nogle svar og få nogle points.
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. januar 2004 - 16:52 #11
;)