Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
06. januar 2004 - 22:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom internet på en computer, hurtig på en anden

Jeg har 2 computere, begge med Windows XP...

Begge kører i det samme netværk, (512/128), men den ene opfører sig som var den på en 56K (forstået på den måde at det går langsomt, ikke noget med "gå online"-popups)

Hvad gør jeg for at løse det ? ("Format C:" is not an option)

OBS: Det er ikke kablerne det er galt med
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2004 - 22:41 #1
Er de også ens hardwaremæssigt? Specielt mht. ram?
Avatar billede fathat Nybegynder
06. januar 2004 - 22:44 #2
Hvordan er internettet delt? ... Deler den ene computer (med 2 netkort) ud til den anden.. Eller er der router imellem?
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
06. januar 2004 - 23:01 #3
Det er en router...

Og den det går langsomt på er en 2,6 GHz med 512 MB ram
Avatar billede phpwiz Nybegynder
06. januar 2004 - 23:01 #4
er du sikker på at der sidder 100mbit kort i begge maskiner
Avatar billede fathat Nybegynder
06. januar 2004 - 23:20 #5
kunne oss være spyware!
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
06. januar 2004 - 23:30 #6
Ja og selvom det var 10 Mbit gør det jo ikke noget for internet, da den jo langt fra udnytter det hele...

Jeg har Ad-aware
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. januar 2004 - 23:58 #7
Kan du kopiere mellem de to maskiner med høj hastighed så man kan udelukke transmissionsfejl?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. januar 2004 - 00:44 #8
Har du to offentlig IP'er eller én. Dynamisk eller fast IP?

Se evt. denne artikel, som forklarer begge situationer
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php

og problemer, der kan være, hvis man ikke er i "samme netværk".
Avatar billede hrc Mester
07. januar 2004 - 09:06 #9
Har din router en DHCP-service kørende eller hårkoder du disse (har set halifax' spg)?

Hvad med driverne til netkortene? Er de opdaterede? Er de ens?

Er der enhedskonflikter? Det kunne jo være overlappet brug af IRQ. Hvad siger din "device manager" (kan ikke huske det danske navn)?
Avatar billede hrc Mester
07. januar 2004 - 09:08 #10
hårdkoder (hader stavefejl, især mine egne)

Åhh. ja. Sidste spg. som er stillet tidligere: Hvordan er hastigheden når du kopierer filer mellem de to maskiner?
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
07. januar 2004 - 10:45 #11
Jeg kopierer med 6000 kBit/s mellem dem...

Routeren kører DHCP, og netkortene fejler øjensynligt ingenting...

Det er ydermere kun TCP der kager i det, UDP udnytter linien fuldt ud.
Avatar billede hrc Mester
07. januar 2004 - 13:31 #12
Er du sikker på at du kører 6Mbit? Det er ikke ret meget - ligner ydelsen for en 10MBit forbindelse.

Hvad med:
1. Nyt kabel (prøv evt. et krydset kabel direkte mellem de to maskiner)

2. Nyt netkort i den sløve maskine. Antager at det er noget hardware det er galt, for der er ikke IRQ-konflikter, vel (XP kan godt få den slags - man kan bare næsten ikke rette dem)?

2b. Hvis konflikt, så prøv at fjerne enheden og så søge efter det (når det er kommet på plads igen ;-)).
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
07. januar 2004 - 15:12 #13
undskyld 6 MByte/s

Har prøvet med nyt kabel...

Så tror ikke det er netkortet (husk at det kun er TCP der er langsom, ikke UDP)
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
11. januar 2004 - 17:23 #14
Lukker, da der ikke er kommet et brugbart svar...