Avatar billede magnuskoch Nybegynder
06. januar 2004 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min internet forbindelse skal deaktiveres og reaktiveres

Min internet forbindelse skal deaktiveres og reaktiveres ved hver opstart for at fungere. Nogen, der ved hvordan man fikser dette eller evt. for computeren til at gøre det automatisk?
Avatar billede cluster.one Nybegynder
07. januar 2004 - 23:12 #1
Jeg tror vi er nød til at vide lidt mere om hvad det er der skal reaktiveres. Er det dit netkort? IP-opsætningen?

Det lydder umiddelbart ikke som en nem/smart løsning. Kunne man ikke prøve at finde nogle nye drivere eller noget software så man ikke behøvede at reaktivere?

Prøv at beskrive dit problem lidt nærmere, så hjælper vi gerne.
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
08. januar 2004 - 00:43 #2
Det er inde i netværksforbindelser. Man skal åbne Lan forbindelsen og trykke deaktiverer og herefter aktiver hvorefter forbindelsen igen virker. Alle drivere er opdaterede
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
08. januar 2004 - 00:44 #3
Det er forresten kabel altså gennem antennestikket...
Avatar billede cluster.one Nybegynder
08. januar 2004 - 10:20 #4
hmm.. Jeg ved umiddelbart ikke om man kan lave den slags scripts til windows. Prøv først at tilføje kommandoen "net start" til din autoexec.bat.

Hvis du kan finde en kommmando til at reaktivere lanforbindelsen, så kan du lave et såkaldt batch-script: Du laver en fil med efternavnet .bat med notepad. Her skriver du så de ting du vil have udført linje for linje.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre.
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
09. januar 2004 - 13:49 #5