Avatar billede hhansen Nybegynder
06. januar 2004 - 19:57 Der er 2 kommentarer

Meget mærkeligt:Kulde/træk ved udluftning->computeren "fryser"

Hej Eksperter

Det er ikke en Joke det her.

Jeg lufter tit ud. Der kommer jo lidt træk fra døren over til computeren og HVER gang "fryser" min PC, dvs. mus kan ikke bevæge sig tastatur kan ikke bruges.

Jeg har brugt motherboard monitor til at logge temp på
bundkort og processor men der var ingen unaturlige udsving/peaks.

Cpu: ca 43 grader celcius bundkort 44 grader celcius.

Er der en der har en naturlig forklaring ?
INFO

Bundkort Asrock K7VM2
Processer AMD 2000+
RAM : 768 mb Kingston
Grafikkort på bundkort 32 MB shared
(venter gForce 5900XT med pakkeposten i skrivende stund, hæhæ)

Venligst

John
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2004 - 20:58 #1
Ikke fordi jeg ik' har hørt en PC "fryser", meeen - at udluftning skulle være "problemet" det tror jeg ikke på - uden at sige de er en joke :)
Men problemet skal søges et andet sted og - Jeg ved egentlig ikke hordan (hulen) der lige som er opstået en myte om at, hvis en PC "fryser" så er det et varme problem, det vil jeg mene ABSOLUT max. er PROBLEMET I 10% af de situationer. Søg andre steder! Ikke mindst forbindelser - div. kort i slots, som PCI, ram og cabler, både strøm og IDE cabler eller konflikter det er stort set 90% i alle tilfælde.
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2004 - 21:03 #2
PS.: Jeg ser lige - bundkort 44gr? det er s'gu da meget for et bundkort! Skulle det her være et tilfælde med varme problem?