Avatar billede qilanto Nybegynder
06. januar 2004 - 19:33 Der er 1 kommentar

div height

jaaaaaaaaamen altså. :)

Okay her ser du mit problem:
www.qilanto.dk/dizzy/dizzy
og her er style filen:
www.qilanto.dk/dizzy/dizzy/styles.css

Det generelle problem er, at menu div boksen ikke vil fylde 100% af den main div box den er placeret inde i.

Resultatet skal se ud i alle browsere, som den gør nu i IE.
Men den eneste grund til at det virker i EI er, at jeg har sat højden på main div boksen til 1px - så kan EI godt selv regne ud af lave det hele større med det content der kommer ind.

Ser man det hele i Netscape/mozilla osv. Så vil den
1) ikke udvide main boksen men content.
2) ikke lave menuen 100% i højden

I Opera:
Main rammen udvider her ok men:
1) padding i bunden af content virker ikke helt.
2) menuen vil heller ikke her være 100% i højden.

De 2 problemer er altså:

1)
Hvad er standart for at få en div box til at være 100% i højden. Altså udfylde hele højden i det den er placeret i

2)
Hvornår følger en div boks højde med det content der bliver proppet ind?

Håber der er nogen der vil give sig tid til at kigge på det. Har søgt meget efter en løsning til højde - det ser ud til at være et større problem.
Avatar billede roenving Novice
06. januar 2004 - 20:06 #1
En div (eller et andet element skal følge en omkransende elements højde (eller anden størrelse, hvis begge er positioneret !-)

1) altså sætter du position:relative på begge ...

2) når der ikke på anden måde er sat en højde !o]