Avatar billede fiskergodt Nybegynder
06. januar 2004 - 18:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ris og ros

http://www.fiskergodt.dk/test/index.asp

ønskes, kun forsiden, db er ikke koblet på den kommer bagefter, mere selve designet
Avatar billede dollyman Nybegynder
06. januar 2004 - 18:16 #1
flot, rigtig flot, også en rigtig god ide til inspiration!
Avatar billede jps6kb Novice
06. januar 2004 - 18:19 #2
Fuldstændig enig... og det er ellers ikke tit man ser noget godt herinde... ;)
Avatar billede voirsous Nybegynder
06. januar 2004 - 18:22 #3
belastene menu punkterne blinker .
gode billeder.
nok knap så lys en gul til skrifterner.
kan du ikke lave noget ved 4-kanterner i toppen, eller bare generalt. Noget med nogle bløde overgange, eller buede streger ? Eller du kan lave nogle bølger?

men ellers flot :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
06. januar 2004 - 18:25 #4
Gul og hvid har ikke høj nok indbyrdes kontrast. Du bliver nødt til at undgå gul tekst på hvid baggrund og omvendt (dine menupunkter når de lyser op)

Alternativt kan du gøre den gule farve mørkere over hele sitet, men det er ikke den bedste løsning, for der hvor du bare bruger den til dekorere med, er den helt fin. Jeg anbefaler du bruger den blå farve til teksten på den hvide baggrund og så anbefaler jeg en blå nuance til baggrunden i de oplyste menupunkter.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. januar 2004 - 18:35 #5
(1) Synes at siden har et godt layout, der er dejlig enkel og overskuelig - det samme kan siges om menuen.

(2) Kan ikke helt sige hvad, men der er et eller andet ved "Fisk er godt" oppe i hjørnet der genere mig lidt. Det er en smule hakket, men synes ikke helt det passer ind.

(3) Synes det er fint du har inddelt indholdet på forsiden, med forskellige overskrifter - man danner næsten selv nogle kasser inde i sit hovede.

(4) Dejligt med billedet i toppen, der ikke kan give ret meget tvivl om hvad sidens emne er.

(5) Glæder mig meget til at se det endelige resultat.
Avatar billede smooth Nybegynder
06. januar 2004 - 18:35 #6
Hej

Det ser fint ud..
Jeg synes bare at du skal lave din mousover på menuen lidt om. I stedet for at det kun er bg omkring teksten der skifter til kun kan du ikke lave at hele cellen hvor linket er i skifter farve. Så vil det se 100 gange bedrer ud

Hvis du ikke ved hvad jeg snakker om så kan du se på menuen som er på min side..
www.saucer.dk og hvis du vil så må du også bruge min CSS kode til formålet..

Og ja i top menuen hvor du har :
PRODUKTER  OPSKRIFTER  FISK & FAKTA  OM OS  KUNDE LOGIN

Der skal du lige lave lidt om på dine pile. Det ser noget kikset ud med den gule kant som pilen har..

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede and_moe Nybegynder
06. januar 2004 - 21:00 #7
Jeg kan godt lide designet, men må indrømme at det første jeg tænkte da jeg kom ind på den var "tv2.dk". Jeg er enig med de andre i at baggrunden på linkene skal laves om, den her er lidt for "skrigende" (ikke for lys, bare for markant). Det skal også nævnes at i min opløsning på 1600x1200 gentages topbanneret. Samlingen er ikke alt for heldig, det ville give prikken over i'et hvis det gentog sig, men man ikke kunne se samlingen. Det er nu ikke noget man lægger mærke til lige med det samme, det er en detalje.

Jeg kan ikke rigtig se hvad Bornholm og Færøerne laver på dit Danmarks-kort, især ikke når de ikke ligger korrekt alligevel.

Jeg synes din forside er lidt for lang. Selv i min opløsning kommer der scrollbar, så den vil givetvis virke meget lang i mindre opløsninger.

Siden virker fint, selv i 800x600 (bortset fra længden) og for en gangs skyld savner jeg ikke en centrering.

I åbningstiderne har du skrevet nogle tider med gul skrift. Den er for lys til den hvide baggrund. Den virker ok (men stadig en kende lys) på overskrifterne, men de er jo også i fed. Den er også for lys i "Her er du"-linien og nu vi er der, kan du så ikke lige skrive forside med stort F?

Der må gerne komme lidt left-padding på menuoverskrifterne. Jeg kan ikke lide at din title er med store bogstaver. Jeg synes ikke at hængelåsen ved engros-login er nødvendig.

I højre side har du en gul streg hvor siden stopper. Den er fin, men bør fortsætte oppe i toppen over banneret. Det blå til højre i toppen kan så passende også udskiftes med prikkerne.

Der mangler en streg til højre på "Kunde login" knappen.

Sessonstart staves sæsonstart.

I bunden har du en overskrift hvor der står Fiskebutikken i tversted. Stort T.

Siden ser godt ud i både Mozilla Firebird (har testet i 6.1 og 7.1) og Opera (har testet i 7.11), stort plus der!

Til gengæld er det er meget slemt: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.fiskergodt.dk%2Ftest%2Findex.asp. Puha! Se da lige at få smækket en doctype på, når nu siden er så gennemarbejdet ellers. Med doctype er det ikke meget bedre: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.fiskergodt.dk%2Ftest%2Findex.asp&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Transitional. Det er dog nogle fejl der er relativt nemme at rette. Konverter evt. siden til XHTML, for at få den fremtidssikret. Hvis du ikke kan det, så læs tutorialen på www.html.dk, det tager en ½ time og er let at forstå.

Alt i alt en rigtig god side som jeg i hvert fald hellere end gerne ville lægge navn til. Den mangler bare lige den sidste finpudsning for at være perfekt.

Det var vist alt hvad jeg kunne finde på i denne omgang ;-)
Avatar billede mjl Nybegynder
06. januar 2004 - 21:09 #8
Fin side - rart at se noget pænt!
Avatar billede fiskergodt Nybegynder
06. januar 2004 - 22:06 #9
sådan så er der blevet rettet lidt i den
Avatar billede fiskergodt Nybegynder
06. januar 2004 - 22:14 #10
logo rettet
Lidt tekst, men den tekst der er der på er på noget plader, db skal kobles på når designet er klar, bare for at give et indtryk.

pile rettet

links farve rettet

osv
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. januar 2004 - 22:18 #11
fiskergodt >>

Du spørger til hvad VI SYNES om din side, og du får flere rigtig gode svar. Hvad jeg synes kan ikke være forkert, og jeg kan derfor ikke se hvorfor mit og andres svar er blevet afvist. Du ved godt at man kan uddele pointene ik?
Avatar billede fiskergodt Nybegynder
06. januar 2004 - 22:19 #12
logoet skal lige laves vektor grafik så det ikke hakker det har jeg også bemærket i lav opløsning
Avatar billede fiskergodt Nybegynder
06. januar 2004 - 22:20 #13
ja sorry jackob l , det var også en fejl, tjek den her og skriv lige en bemærkning så er der point
Avatar billede fiskergodt Nybegynder
06. januar 2004 - 22:27 #14
jeg opretter lige en ny i morgen med vudering af revidering, så er der fælles point