Avatar billede icemat Nybegynder
06. januar 2004 - 18:06 Der er 3 kommentarer

skal sætte ny hd i med ide kabel hvorfor kan jeg kun se den ene??

jeg har lige fået en ny harddisk som jeg har sat i med ide kabel den gamle sidder i med sata kabel har prøvet stort set alle jumper settings (undtagen master) uden held den kan nemlig kun finde enten den ene hdd eller den anden aldrig på samme tid HJÆLP!!!!!
Avatar billede anniemalmgren Nybegynder
06. januar 2004 - 22:56 #1
Er den nye harddisk klargjort? Det vil sige partitioneret og eller formateret, så den er klar til brug?

Under klargøringen af den nye harddisk (HD) kan du tage den gamle HD fra (sikrest), boote med en startdiskette og vælge a:\fdisk og se, hvilke oplysninger der er om den nye HD (yderligere oplysninger herom kan gives hvis ønsket).

Er HD klargjort og i orden kan du derefter sætte den gamle HD på.

Formoder den skal være primær - som følger:

Gl. HD jumpes som MA
Ny HD jumpes som SL - hvis de sidder på samme kabel, skal den gamle HD først på kablet og den nye som nr. 2 og kables til IDE1 på bundkortet.

Det afhænger ligeledes af hvilken BIOS du har på din PC. Nogle autodetecter selv nye HD - andre skal hjælpes lidt på vej. (Yderligere hjælp hertil kan gives).

Lad mig høre fra dig, om du vil hjælpes videre.

Venlig hilsen
Annie
Avatar billede halifax Nybegynder
07. januar 2004 - 01:11 #2
Annie - Der står: "gamle sidder i med sata kabel" Altså må vi gå ud fra den sidder på en seriel controler, og ikke traditionel parallel IDE controler, PATA. Det har du vist overset.  :)  Og begreber Master/Slave kendes ikke ved SATA.
Ellers pænt svar, du har lavet.

icemat - Tyder på du skal have fundet ud af, hvordan alm. IDE controler og SATA er aktive på samme tid. Noget setting i BIOS eventuelt. Hvad siger din manual.
Avatar billede anniemalmgren Nybegynder
07. januar 2004 - 01:38 #3
Ja, det havde jeg ganske rigtigt overset - sorry ;-(

Annie