Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
06. januar 2004 - 16:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Notes klient som POP3 klient

Da jeg har benyttet Notes klient som postklient på godt og ondt de sidste 10 år, og aldrig har benyttet Outlook. Nu har jeg pt. desværre ikke en Domino server at connecte til; men derimod en POP3. Hvilket jeg så med stor succes gør. MEN

Kan man sætte klienten til at hente automatisk, altså chekke for mail med et givent interval?

Selve hentningen af posten fra POP3 serveren foregår som en almindelig replikering. Men replikerings scheduleringen gør ikke at det sker automatisk.

/pr0gm4n
Avatar billede jogii Nybegynder
06. januar 2004 - 17:49 #1
Hvilken version af Notes bruger du?
Der er på "Replicator Page" en mulighed for at angive "Schedule", for det meste i øvre højre hjørne af siden. Mine Notes6 har en knap som har label-teksten "Scheduled Replication is Disabled". På lakationsdokumenet faneblad "Replication" kan man specificere hvor tit replikering skal foretages.
//Jörg
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. januar 2004 - 01:01 #2
Jeg benytter R6.5 og min OS er XP Home (men det betyder jo nok ikke noget).

Mit replikeringsschedule er sat til replikering hver 10. min mellem 8 og 22. Jeg har ingen Domino server, så jeg ved ikke om replikering hertil vil ske planmæssigt (jeg kan dog sætte en op hvis det er værd at teste). Men der sker ihvertfald ingen 'replikering' i forhold tl min POP3.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2004 - 09:03 #3
Kan du se en ikon på replikatorsiden som symboliserer POP3 "Hent internet mail"? Er der sat flueben i den foran så den medtages ved "start replikering"? Er replikering "Enabled"? Står der øverst til højre en besked om hvornår næste "replikering" vil finde sted?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. januar 2004 - 11:36 #4
Ja - jeg har både 'Send outgoing Internet mail' og 'Receive Internet mail' og de er markeret med flueben. Jeg har desuden sat dem som 'High priority' i håb om at det hjalp.

Replikering er 'enablet' og skulle finde sted hver 10 min. Hvis jeg trykker på 'Start now' eller en af de andre muligheder i den dropdown box, så 'replikerer' der også fint mail med POP3 serveren.

Ligeledes hentes der mail når Notes startes og hvis der ligger noget udgående når Notes afsluttes sendes det også.

Men mens Notes kører sker det kun hvis jeg manuelt aktivere replikering.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2004 - 11:45 #5
Det var sært. Normalt skriver den hvornår "næste" replikering vil ske. Kan du se det? Prøv at sætte intervallet ned til 2 minutter og hold øje med siden.

Jeg ved ikke om den bedst kan lide når den har adgang til en rigtig Domino server. Jeg har kun prøvet opsætninger med adgang til en sådan.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. januar 2004 - 12:13 #6
Jeg havde den sat til hver 10. min. men satte den ned til hver andet minut.

Ingen forskel.

Kan det tænkes at det lokale replikeringstask kræver en Domino-server? Kunne være jeg skulle sætte en server op og se hvad der så sker.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2004 - 12:17 #7
Men skriver den et klokkeslet på siden, hvornår den vil gå igen igen?
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2004 - 12:32 #8
igang igen :-)
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. januar 2004 - 12:49 #9
Nu kører den :-s

Jeg troede først det var fordi jeg havde pillet ved replikeringsintervallet - men nej. Så troede jeg det var fordi mail baserne var 'high priority' og 'high priority' intervallet var sat til '0' (med det samme) - Men nej.

Nu har jeg prøvet alle mulige settings i replikeringssettingsbokse. Og den fortsætter med at replikerer. Også selvom den nu står som da jeg startede.

Notes er nu underlig - det var vist ikke helt forkert da jeg startede med at skrive: "...Notes ... på godt og ondt de sidste 10 år"

Hvis den fortsætter med at virke - deler jeg point ud Jörg ;-)
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. januar 2004 - 13:31 #10
Du kom måske ikke med svaret; men du tvang mig til at kigge på det jeg havde gennemset engang før og resultat var at det virkede.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2004 - 16:16 #11
Jeg tror at det i dette tilfælde var vigtigt at holde øje med hvornår Notes replikatoren selv mente der var tid til at lave den næste replikering. Du har ikke skrevet om den skrev et klokkeslet, men så ikke overholdt det den selv påstod. Når jeg aktiverer min "Schedule", så viser den kl. 13:17, hvis klokken er 12:17 (60 minutters interval) og den skriver "deaktiveret" (ingen klokkeslet) når den selv mener der ikke skal replikeres.
//Jörg
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. januar 2004 - 18:42 #12
Replikeringsintervallet var 8:00-22:00

Og den skrev fast kl. 8:00 som næste udkald. Men nu skriver den tidspunktet 10 min frem (Jeg har sat den til 10 min. interval).

Mit bud er at der har været 'vrøvl' i location dokumentet men af denne er blevet overskrevet i forbindelse med at jeg har prøvet alt muligt i 'Replication schedule' dialogboksen.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2004 - 21:10 #13
Yeps, det er også mit bud. Hvis du i længere tid ikke har redigeret dit lokationsdokument, så kan det være at nogle default værdier ikke er sat ok. Så nu får du mere tidsligt læst din mail. Det er da en god ting! Og tak for pointene :-)