Avatar billede claus102 Nybegynder
06. januar 2004 - 12:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til problem med MS Blaster

Jeg har lige haft MS Blaster på min maskine. Jeg har fået den fjernet, men der er opstået et problem efter. Når jeg taster bestemte bogstaver(eksempelvis u og i) skrives der tal og tegn i stedet. Er der en måde man kan få det gamle keyboard layout tilbage?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. januar 2004 - 12:26 #1
Mon ikke du stadig har nogle rester af dit virus liggende.

Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot og fjerne alt det snavs, som programmet eventuelt finder. Det er alt det med rødt, som skal fjernes. Marker med flueben alle de steder, der er med rødt og klik derefter på afhjælp problemer.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner. HijackThis-loggen viser dig både de gode og de dårlige ting, så jeg skal nok hjælpe dig med finde de dårlige.
Avatar billede claus102 Nybegynder
06. januar 2004 - 12:45 #2
Jeg har slettet snavset med hijackthis! Der er bare blevet lavet noget rod i keyboard opsætningen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. januar 2004 - 14:00 #3
ATTN:!!!aovergaard!!! gider du kigge her http://www.eksperten.dk/spm/447143
sorry for spam
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. januar 2004 - 14:12 #4
har du chekket indstillingerne i kontrolpanel ?
http://firewalker.1go.dk/keyboard.jpg
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. januar 2004 - 01:15 #5
cp1 har først lige set det, men er gået derind nu *S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. januar 2004 - 01:16 #6
Og hvem har slette dit snavs med hijackthis. En prof eller en uøvet. Man skal have kigget på rigtig mange logfiler før man kan aflæse dem korrekt.
Avatar billede claus102 Nybegynder
07. januar 2004 - 09:22 #7
Jeg fik hjælp herinde på eksperten til at få slettet snavset og blaster.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. januar 2004 - 09:31 #8
Det kan jeg se, og også at det ikke er afsluttet med en ny log fra dig.
Avatar billede claus102 Nybegynder
08. januar 2004 - 08:57 #10
Det er i orden nu... Jeg scannede med spybot og det hjalp. Så aovergaard hvis du vil ha point må du lige afgive et svar.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. januar 2004 - 12:08 #11
Svar *S* Men jeg vil stadig gerne tjekke, for at se om der evt. ligger mere. Du sender bare din log herind, hvis du ønsker dette.
Avatar billede claus102 Nybegynder
08. januar 2004 - 13:22 #12
Den får du ikke, da den aktuelle computer ikke er på nettet i øjeblikket!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. januar 2004 - 13:44 #13
ok, du vender bare tilbage hvis det er.