Avatar billede nazaq Nybegynder
06. januar 2004 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

visual basic eller visual studio

Hej.

Det er noget tid siden jeg sidst var her på eksperten så bær lige lidt over med mig hvis jeg spørger det forkerte sted.

Jeg sidder til dagligt og udvikler i ASP (VBscript), men har nu fået til opgave at lave en application som skal køre på et intranet hos en kunde. Koden til web-applicationen skal derfor 'skjules'

Jeg har ledt meget rundt på nettet og er kommet frem til at jeg nok hellere må hoppe med på .NET bølgen og lave applicationen til denne platform, og bruge Visual Basic til det da det jo ikke ligger langt fra VBScript.

Og her er det så spørgsmålet hvad for et udviklings miljø jeg skal invistere i?

Håber der er nogle af jer kloge hoveder der kan guide mig videre

MVH
Torben
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2004 - 09:46 #1
.NET SDK er gratis inkl. VB.NET command line compileren.

Du kan også få en gratis IDE (SharpDevelop)

Men til professionel brug synes jeg at du skulel få dit firma
til at betale for en Visual Studio .NET 2003, så har det rigtige
environment.
Avatar billede nazaq Nybegynder
06. januar 2004 - 10:06 #2
Det var også min plan :-)

Men hvorfor Visual Studio frem for Visual Basic?
Jeg er af den gamle skole hvor det hed C++,Delphi eller Visual Basic, jeg udviklede 3 år i Delphi men har stortset ikke rørt det siden 2000 så det er lidt indviklet at komme igang igen ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2004 - 11:35 #3
.NET ligger meget op til at man laver .NET i et "tilfældigt" .NET sprog
og ikke *et* sprog.

Når jeg kigger i Ravebholms online katalog er der kun Standard Edition
i enkelt sprog mens Professional Edition kun er der som Visual Studio.
Avatar billede nazaq Nybegynder
06. januar 2004 - 13:37 #4
Tak.
Så har jeg fået hvad jeg skal bruge :-)

Hvad med et svar så jeg kan 'betale'?

Mvh
Torben
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2004 - 13:38 #5
svar