Avatar billede reanimator Nybegynder
05. januar 2004 - 21:24 Der er 4 kommentarer

Lyd og billede hakker fra mit DVD drev

Hep hey

Jeg sidder med en Compag Presario 1GHZ maskine, hvori der er et DVD drev. Problemet er bare, at den hakker når man afspiller film. Det samme sker når jeg afspiller en almindelig musik CD.

Har i nogle forslag til hvad jeg skal gøre????

/Reanimator
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. januar 2004 - 21:28 #1
Hvilket Operativ System?
Sikkert noget DMA, som ikke er slået til...
Avatar billede reanimator Nybegynder
05. januar 2004 - 21:29 #2
Jeg har XP prof.
Avatar billede nopsen Ekspert
05. januar 2004 - 22:41 #3
ja som carstengp siger, er det måske DMA der ikke er slået til.. gå ind under IDE-controllers i din enhedshåndtering og tag egenskaber for den primære og sekundære IDE, under fanebladet avanceret skal alt stå til DMA og ikke PIO.
Avatar billede anniemalmgren Nybegynder
06. januar 2004 - 23:01 #4
Hvis du ikke har haft problemer med dit DVD-drev før, kan du forsøge at bruge en renseCD. Bare et lille mikroskopisk hår kan få selv det nyeste drev til at hakke.

Venlig hilsen
Annie