Avatar billede dreamer Nybegynder
05. januar 2004 - 20:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Popup angående manglende plads

Hej

XP har en eller anden underlig ide om at den konstant vil oplyse mig om at en af mine harddiske er fyldt. Det er jeg klar over, men det er møj irriterende at den i tide og utide kommer frem med denne melding nede i højre hjørne.

Er der ikke en måde man kan slå den popup fra ?

Mvh
Rune
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2004 - 20:54 #1
Start the Registry Editor
Go to HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer \
Right-click an empty space in the right pane and select New > DWORD Value
Name the new value NoLowDiskSpaceChecks
Double-click this new value, and enter 1 as it's Value data
Close the registry editor
Log off, or restart Windows for the changes to take effect

Skal jeg oversætte? ;)
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. januar 2004 - 20:55 #2
Tester det lige :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2004 - 20:58 #3
Eller lav et txt-dokument - sæt flg. ind i dokumentet:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091
"ClearRecentDocsOnExit"=hex:01,00,00,00
"NoLowDiskSpaceChecks"=dword:00000001

Gem den som space.reg - dobbeltklik på filen og svar ja til at importere.
genstart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2004 - 20:59 #4
P.s. den med txt-dokumentet...
Du skal have sat windows op til at vise filendelser for at det vil virke.
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. januar 2004 - 21:04 #5
Har lige prøvet det første du har skrevet og er igang med at genstarte og så skal den jo også lige stå et stykke tid :-)
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 21:10 #6
Johns skulle gerne virke men hvis nu ikke så får du et gratis tillæg af mig i forlængelse af Johns svar :o)

Åbn regedit.exe og find nøglen :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Her ændrer du, eller tilføjer en ny værdi (DWORD), med navnet EnableBalloonTips og sætter indholdet til : 0 (for at slå fra) eller 1 (for at slå funktionen til igen).

Du skal muligvis logge på igen før ændringerne træder i kraft.

Men ellers kan jeg også anbefale at man henter xp povertoys som har den samme funktion med at fjerne ballon tips.
Avatar billede dreamer Nybegynder
05. januar 2004 - 21:20 #7
Johns svar ser ud til virke, mange tak og tak for det gratis råd. Og tak for de meget hurtige råd, rart at der er folk der vil hjælpe andre :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2004 - 21:29 #8
Jeg takker for point :)