Avatar billede wittenkamp Nybegynder
20. januar 2001 - 11:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HD adgang

Har købt en brugt HD. Den har ved tidligere ejer været delt op i to. Ved lervering til mig, har sælger kørt Fdisk og lavet den tilbage til et drev, og kørt formatering.
Jeg monterede den som slave, til kørsel alene på IDE port 2, ingen problemer. Men så købte jeg en brænder, så skulle HD til at køre slave, på fælleskabel, det ville den ikke. Jeg ville så bruge den som master, alene på IDE port 1, og så unlade den HD som før var master (det er kun en lille en). Så kom problemet, computeren kan ikke installere operativsystem på HD. der kommer følgende fejlmelding, mangler DOS partion, jeg kan også se at den er konverteret til FAT 32. Hvad gør jeg ??
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 11:13 #1
Du starter din maskine med en bootdisk oprettet i windows 98se eller win me, så kan du strte i en DOS tilstand og installere windows.
Avatar billede nettedk Nybegynder
20. januar 2001 - 11:28 #2
laver en ny f-disk på hd
og sørge for at brænder og hd er sat til master og slave så burde de ku køre på din ide port 2
Avatar billede teknik Juniormester
20. januar 2001 - 14:48 #3
...\"en lille én\"...det antyder at det er en lidt ældre PC...
Der er det ikke usædvanligt at man skal ind i BIOS, og selv sørge for at detektere Harddiskene når der flyttes rundt på dem...på nyere PC\'er står det tit til \"auto\" på \"det hele\"

Ide 1:
Kan du evt. have glemt/udeladt dette ??

Ide 2:
...Du skal muligvis lige lave den lille \"rettelse\" med Fdisk, nemlig at du sætter partitionen på den \"store\" HDD som Aktiv..
Det bliver den nemlig ikke når man Fdisk\'er på \"secondary controller\"...
Og den skal være \"aktiv\" for at fungere som Primary Master

mvh :-)
Teknik
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
20. januar 2001 - 16:54 #4
Ved aopstart med Win 98 startdisk, kopierede jeg SYS over på HD, så var den modtagelig for informationer. tak for hjælpen.