Avatar billede freeman Nybegynder
05. januar 2004 - 15:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Faste IP'er - til hvad ?

Hej..

Jeg skal have flere faste IP herhjemme, da jeg er blevet træt af at rode med porte på de 4 servere jeg har stående... Jeg vil altså gerne have dem alle ud på nettet, i hver deres DMZ.

Jeg har snakket med TDC, og jeg kan få det. Jeg kan få  4, 8, 16 osv..

Spørgsmålet er så nu, at jeg skal dokumentere mit behov, og lige for at jeg ikke dummer mig, så skal jeg lige have skrevet dem op..

1IP Router (IP-cop software)
1IP Win2k Server (Web/FTP)
1IP WinXP (Fileserver)
1IP RedHat (Web/FTP
1IP RedHat (Email)
1IP Backupserver
1IP Lokalnettet
1IP Trådløst Lokalnet

OK, det var så 8IP'er, men jeg vil gerne have 16, hvis jeg nu får behovet.. Derfor skal jeg gerne have 2 ting mere som jeg kan bruge Faste IP'er på.. har jeg glemt noget.. Her tænker jeg på at ved en normal ADSL får man jo egenlig 3 eller 4 faste ip'er (en til gateway, router...)..
Avatar billede kobe14 Nybegynder
05. januar 2004 - 15:20 #1
Må man spørge hvilket internet du har altså i MB og hvad det koster... Hvis du skal have alt det på, på engang.. damn
Avatar billede freeman Nybegynder
05. januar 2004 - 15:24 #2
Vi er ved at få udbygget herude, så det bliver snart 768/8096..

Det centrale er jo heller ikke om man har 1 eller 100 servere stående, det vigtige er jo om de genere trafik eller ej :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. januar 2004 - 15:42 #3
du kan bare sige du skal hoste vhosts til bnc's .. der skal bruges 1 ip pr vhost... det burde kunne redegøre for alle 16 ;)

men det undrer mig lidt at du siger at man får 3 eller 4 faste ip'er til en alm adsl .. sker det inde hos TDC for umiddelbart kan jeg ikke se hvor de andre skulle være ..
Avatar billede freeman Nybegynder
05. januar 2004 - 16:00 #4
loadet... Ja, det gør det.. Jeg kan ikke lige hukse hvor jeg har set det, men den skulle være god nok..

vhosts til bnc's ??.. hvad er det lige det er ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. januar 2004 - 16:03 #5
se feks hvilken service de tilbyder her
http://www.shellhost.dk

men kort så får man en shell og så kan man connecte igennem til den til irc
og have et cool hostname ;)

feks loadet@gaar.ikke.med.reklamer.frivilligt.dk
Avatar billede hamlet Nybegynder
05. januar 2004 - 16:04 #6
BNC = Bouncer, tror jeg nok det kaldes. Det er til IRC så brugeren hele tiden er på, også når vedkommende lukker for IRC klienten - eller noget. :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. januar 2004 - 16:05 #7
ja men i denne sammenhæng er det mere at der skal bruges 1 ip pr vhost.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. januar 2004 - 16:07 #8
det er et bedre argument for at få flere ip's end din egen liste da som du selv siger gør det fordi du er træt af den anden løsning, med vhosts er det en nødvendighed .. det er det ikke med dine hjemmeservere... eller?
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. januar 2004 - 16:10 #9
ellers må du bare smide nogen flere servere på listen og sige du hoster webservere for nogle kunder.
Avatar billede freeman Nybegynder
05. januar 2004 - 16:12 #10
Nu er den sendt afsted.. Jeg skrev også lidt flere servere, samt lidt testmiljø'er på.. Det må være ok..

Jeg er overhovedet ikke inde i irc, så der kan jeg ikke lige være med :)
Avatar billede freeman Nybegynder
07. november 2004 - 05:19 #11
nogen som vil have points for overstående, ellers tillader jeg mig at lukke og tage points'ne tilbage  :o)