Avatar billede bobbecs Nybegynder
05. januar 2004 - 14:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tv-out

hey alle !

jeg har lige købt et dvd combo sæt i fona slagelse.... bare et problem.

jeg sætter ene ende i s-vhs i min laptop og den anden i scart ! når j sætter på av viser den sort skærm..... :S

hva kan jeg gøre ?

ps: jeg har et lidt ældre fjernsyn, men det skulle ikke være nogen hindring sagde manden i fona ! og jeg har også prøvet det på et helt nyt fjernsyn.....
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2004 - 14:33 #1
hvis billedet kun er sort og du har "tændt" for tv-out i indstillingerne på grafikkortet, så er der umiddelbart 2 løsninger;

1. lad tv være primær og monitor sekundær - virker, men det er ikke det optimale

2. gå ind i de avancerede indstillinger, find fanebladet overlay, og derinde skal du sætte hak i "teatertilstand"

hvis billedet i sidste ende så er sort/hvid, så skyldes det at tv'et ikke understøtter s-video - og så kan det aldrig blive helt godt, men det kræver en converter af en art (s-vhs til composit, colorfix el. lign.)
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2004 - 14:34 #2
Avatar billede bobbecs Nybegynder
05. januar 2004 - 14:38 #3
jeg har et S3 pro DDR. hvor "tænder" jeg for tv-out indstillingerne ?
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2004 - 14:49 #4
gå ud på skrivebordet -> højreklik -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> skærme
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. januar 2004 - 15:31 #5
Tror at det er den forkete kanal på tv du kigger på. Prøv at tage en sapper
Avatar billede adh88 Nybegynder
05. januar 2004 - 17:52 #6
http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=403&file=3&evp=87cc4b3247810a256fce7459a0070dd0
Her kan du download TV tool. Jeg har selv haft samme problem, men prøvede lidt med TV tool. Så virkede det sgu:)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. januar 2004 - 15:35 #7
adh88>> jeg har eller kun dårlige erfaringer med TvTools, så det er da rart at det har virket for dig (men desværre også kun for dig) :-(
Avatar billede bobbecs Nybegynder
06. januar 2004 - 16:11 #8
hmm kan ikk give point ! keysersoze bare send et svar med et eller andet i så får du points
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2004 - 16:14 #9
svar

men du har altså fået det til at virke?
Avatar billede bobbecs Nybegynder
06. januar 2004 - 16:32 #10
ja det virker bedre end jeg troede tak for hjælpen ! her er de 200 points !